Gambar Isteri-Isteri Salih Yaacob

Gambar Adik Beradik Neelofa Yang Cun Melecun

Gambar Taman Tema Legoland Malaysia Di Nusajaya, Johor

Syarat Permohonan Rebate RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone)

Syarat Dan Permohonan Geran RM1,000 Untuk Usahawan Online

Gambar 3 Lamborghini Kemalangan & Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Borang BR1M 3.0 2014

Barisan Nasional (BN) Bakal Perkenalkan Logo Baru

by Ezany-Kun in Berita,Politik

BN akan melakukan sedikit perubahan pada logo dan warna asal simbol dacing yang telah digunakan sejak tahun 1974. Logo baru BN tersebut akan diperkenalkan pada Konvensyen BN  (5 Disember 2010).

logo barisan nasional bn

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak semalam berkata BN akan melakukan sedikit perubahan pada logo dan warna Barisan Nasional (BN) yang dijangka diumumkan pada Konvensyen BN, Ahad depan. Ketika ini, BN yang didaftarkan secara rasmi pada 1 Jun 1974 ketika zaman Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak Hussein, menggunakan simbol dacing dengan berlatarbelakangkan warna biru gelap sebagai tanda saksama, adil dan kemakmuran. Sebelum itu, BN dikenali sebagai Perikatan yang ditubuhkan pada 1952 dengan menggunakan simbol perahu layar.

Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN bagaimanapun berkata, perubahan yang akan dilakukan pada logo dan warna BN itu akan diumumkan pada hari konvensyen itu nanti.

“Ada sedikit perubahan dari segi logo dan warna kita (BN) tetapi kita akan umumkan pada hari itu nanti,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Tertinggi BN di sini, semalam.

Related posts:

  1. Bajet 2011 | Harga Rokok Naik | Malaysia Bakal Mengikut Jejak Jepun
  2. Bajet 2011 | Bonus Untuk Kakitangan Awam Tahun 2010
  3. Rakyat Malaysia Cuti Umum Pada 16 September Sempena Hari Malaysia
  4. Bajet 2011 | Masih Ada Harapan 2 Bulan Bonus
  5. Tanda-tanda Awal Kanser

{ 5 comments… read them below or add one }

Amir Said November 26, 2010 at 7:26 PM

wah x sabar nak tengok logo baru…

Reply

syahrilhafiz November 28, 2010 at 10:39 AM

macam mana pulak dacing dia
adakah macam 1 malaysia..hehe

Reply

Ezany-Kun November 28, 2010 at 3:48 PM

aah.. elemen 1malaysia akan diterapkan kat logo baru tu nanti..

Reply

syahrilhafiz November 28, 2010 at 11:11 PM

fuh memang la ceria lepas ni.
nantikan~

Reply

ina May 7, 2013 at 10:17 PM

Bagus,sokong sgt..mulakan azam baru,kmi rakyat m’sia,bngsa melayu bhrap2 sgt BN &PAS bersatu supaya xde kaum yg mperlekehkan kita bile bg mereka peluang di tanah air .kita telah bertolak ansur sejak dhulu utk cpai merdeka.kita minta mereka mnghrmati ssama kaum dan mghrmati hak istimewa org melayu.kita sayang semua1malaysia.BN ambil tindakan yg sewajarnya utk kebaikan parti dan ambil tindakan kpd sesiapa yg mnentang dgn cara mlaga2kan kaum,hnya kpentingan masing2.

Reply

Leave a Comment