Gambar Isteri-Isteri Salih Yaacob

Gambar Adik Beradik Neelofa Yang Cun Melecun

Gambar Taman Tema Legoland Malaysia Di Nusajaya, Johor

Syarat Permohonan Rebate RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone)

Syarat Dan Permohonan Geran RM1,000 Untuk Usahawan Online

Gambar 3 Lamborghini Kemalangan & Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Borang BR1M

Gambar Perkahwinan Gay | Ariff Alfian Rosli Dan Jonathan

by Ezany-Kun in Berita,Gambar

ariff alfian rosli

ariff alfian rosli

ariff alfian rosli
Gambar Perkahwinan Ariff Alfian Rosli & Jonathan

Ariff Alfian Rosli, pelajar tajaan Petronas di University College Dublin, Ireland yang dilaporkan hilang oleh keluarganya sebenarnya telah berkahwin dengan teman lelakinya, Jonathan. Kini ayah beliau, Rosli Haron berhadapan dengan saman pihak Petronas untuk menuntut wang pengajian Ariff berjumlah lebih RM890,000 daripadanya sebagai penjamin pertama.

Utusan: Pelajar perubatan hilang di Dublin

Berikut adalah latar belakang mengenai Ariff Alfian Rosli.

Terbaik SPM

Ariff Alfian (28 tahun) cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).

Ariff mengikuti pengajian praklinikal dari 2003-2005 seterusnya klinikal (2005-2008). Sehingga 2008 masih belum menamatkan pengajian dan perlu menyambung beberapa semester lagi.Malangnya Petronas enggan menambah tajaan 38,000 Euro (RM160,000) setahun pengajian akademik dan kos sara hidup. Ariff enggan menyambung pengajian di Malaysia kerana berazam hendak lulus dari UCD dan bermula daripada situ hubungan dengan keluarganya terjejas. Petronas pula menuntut lebih RM890,000 ayahnya sebagai penjamin pertama.

Menghilang dan ditemui semula

Pada 14 Disember 2011, Duta Malaysia ke Ireland, Datuk Ramli Naam memaklumkan bahawa Kedutaan Malaysia dan Wisma Putra tidak boleh mendedahkan maklumat terperinci Ariff Alfian kerana menghormati Akta Data Perlindungan Peribadi Dublin. Ibu Pejabat Imigresen Republik Ireland tidak boleh memberi maklumat berkaitan Ariff Alfian kepada ibu bapanya kerana terikat dengan akta tersebut. Status Ariff Alfian di Dublin sah termasuk dari segi visa dan segala dokumennya juga sah. Semua sah, tiada kesalahan. Justeru, beliau dibenarkan untuk menetap di negara ini.

Sejak 2009, bapanya, Rosli Haron (56 tahun) cuba mengesan lokasi anaknya yang putus hubungan tetapi gagal. Rosli Haron menerusi akhbar Utusan Malaysia pada 13 Disember 2011 melaporkan anaknya itu hilang dan bimbangkan akidahnya. Bahagian Konsular dan Bahagian Eropah Wisma Putra telah menerima laporan kehilangan pada 2009. Rosli Haron adalah pesara pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berkhidmat selama 31 tahun.

Dia dan isteri, Kamariah Hashim, 55, telah lapan kali ke Dublin dan Universiti College Dublin (UCD) untuk mencari anaknya itu yang merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5 Wangsa Maju pada 2001.

Malangya Ariff Alfian tidak mahu berjumpa pihak kedutaan mahupun keluarganya. Ketua Pengarah Kementerian Pengajian Tinggi, Prof. Datuk Dr. Rujhan Mustafa mahukan maklumat terperinci mengenai bekas pelajar UCD itu daripada Petronas , masyarakat Malaysia di Dublin. Pelajar terbabit pernah pulang ke tanah air pada pertengahan 2009 untuk meneruskan pengajian di universiti tempatan.Tapi Jun 2009, dia kembali semula ke Ireland dan terus menetap di republik tersebut dengan rekod perjalanan yang sah.

UMNO berusaha memujuk

Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO, Datuk Muhd. Khairun Aseh akan terbang ke United Kingdom (UK) pada 23 Disember 2011 bagi bertemu dengan Kelab UMNO Luar Negara UK dan Ireland dalam usaha mengesan dan memujuk Ariff Alfian Rosli.

sumber: wikipedia

Related posts:

  1. Asyraf Haziq Rosli DiBenarkan Keluar Daripada Hospital
  2. Program Matrikulasi Sesi 2011/2012
  3. Gambar Majlis Perkahwinan Chef Riz Dan Ana Dahlia
  4. Permohonan Biasiswa Petronas Bagi Calon Lepasan SPM 2010
  5. Gambar Majlis Perkahwinan Ezlynn Dan Adam Fahmi

{ 39 comments… read them below or add one }

hawa December 16, 2011 at 9:55 PM

Ello…kawin, kawin ajer lah…plz jgn lah pakai baju melayu tu. Auww…buat malu jer!!!

Reply

prince December 21, 2011 at 6:11 PM

betul tue kalau nak sangat kahwin tue kahwin saja jng pulak nak pakai baju melayu bikin malu saja

Reply

Azwanddin Hamzah December 16, 2011 at 10:37 PM

Salam pada semua pembaca ini adalah satu bentuk baru penjajahan yg cuba dilakukan barat utk merosakan anak bangsa malaysia dgn meruntuhkan akhlak dan menghancurkan akidah jmm terasa terpangil sejak akhir ini untuk kita berjuang soal lgbt kerana jika lihat lgbt dimalaysia yg dipimpin oleh ambiga dgn program sexsual merdeka ini amat laa bahaya jadi saya menyeru pada semua rakyat islam dan melayu ayuh lah sama sama meyokong perjuangan jmm menentang lgbt mereka selama ini telah mendapat dana yg besar utk mempromosikan lgbt dinegara kita ini mereka secara aktif mempromosikan sex bebas dan juga sex sehubungan sejenis apa kah kita akan berdiam diri dan tidak berbuat apa apa saya mohon rakyat bangun dan bangkit lah utk meyokong perjuangan jmm

Reply

mangkuk December 16, 2011 at 11:40 PM

hina nya mangkuk tu bt kat mak bapak dia..harap je pandai tp bangang

Reply

ilalala December 17, 2011 at 1:08 AM

cukop la tayang muka n malukan diri sendiri..xperlu pakai baju melayu untuk bagitau satu dunia dia tu berbangsa pe and beragama apa..grrrrrrrr geram mak taw..mak jumpe mak ganyang3 dia..

Reply

eyang panci boma December 17, 2011 at 1:20 AM

ini adalah salah satu cara barat untuk hancurkan islam yaitu menyerukan hak asasi manusia secara mutlak tanpa batasan barat telah menanamkan pemikiran bahwasanya islam itu mengekang kebebasan ummatnya(hak asasi manusia ato ham)termasuk perkawinan sejenis dan untuk mengatasinya qta harus sama sama mendidik generasi muda untuk lebih menitik beratkan hukum agama baek di sekolah pondok ato sekolah awam lainya supaya mereka tau klo islam membatasi ham dgn hukum hukum alloh untuk kebaekan manusia itu sendiri(bebas tpi ada batasan).smoga kes macas rosli ini tak terulang lagi…naudzubillah…

Reply

joe December 17, 2011 at 1:38 AM

pandai ajer tak menjamin la,yang penting agama tu

Reply

Asyraf Asnawi December 17, 2011 at 4:26 AM

mengaji pandai, tapi?????? hmm. semoga sempat bertaubat.

Reply

fuck gay December 17, 2011 at 6:19 AM

bodo ko ne…mati nnti nabi xtrime ko lar….aku nk bunuh r ko klau jumpe

Reply

mohd December 17, 2011 at 7:19 AM

Manusia yg bila rusak akidahnya akan lebeh memntingkan nafsu syaitan dpd ibubapa mereka sendiri.Inilaha salah satu daripada akibat terlalu mengejar dunia hingga hal2 berkaitan akhirat dilupakan.Memang sudah terang lagi bersuluh pegangangan ugamanya sudah hancur dan jikalau tidak bertaubat Nasuha MasyaAllah matinya didalam kekufuran.Nauzubillah.

Reply

sukasuka December 17, 2011 at 8:25 AM

masyaallah…moga umat islam di lindungi dari perkara yg x elok sebegini

Reply

Ahmad dhani December 17, 2011 at 10:49 AM

Jelas2 da menunjukkan yang dunia sudah hampir ke penghujungnya….kesian mak bapaknye tpakse menanggung aib dan hutang yg btimbun2…kalo aku ade ank mcm ni mau ku bunuh je…da la kawen pakai baju melayu…memalukan seluruh umat islam…semoga Allah membuka pintu taubat utknya sblm kematian menjemput….

Reply

Mangkuk juge December 17, 2011 at 10:54 AM

bodohnye dak ni..tak berterima kasih langsung dapat tajaan belajar lepastu sia siakan..macam lepaskan batuk di tangga.. aku jumpe budak ni bunuh je.sian mak ayah.

Reply

Qaseh Azween December 17, 2011 at 10:57 AM

KiTa dah Di akhiri akhir zaman wahai Anak adam ..tak takutkah engkau pada balasan nye..

Reply

Nangka December 17, 2011 at 11:06 AM

Jiakalau Seseorang itu berpegang teguh dengan agama, walau dimana di berada sama ada di tempat yang penuh pelacuran atau di tempat yang penuh dengan kegiatan yang blh menggangu nafsu kita, kita tetap tidak terjebak dengan pekara tersebut jika agama itu tetap ada didlm hati kita sebagai ” guideline” pekara seperti membantah atau mengharam bagaikan melarikan diri drpd berhadapan dengan pekara sebenar…….

Reply

ulat gamat December 17, 2011 at 12:41 PM

ko xptt lhir sbgai mnusia la……da la ko hina org tua ko ngan bda cmtuh…aku rs lg baik ko dlhirkan sbgai seekor b#$* dri jd mnusia yg bodo cm ko ni…..

Reply

insan yang lemah December 17, 2011 at 1:17 PM

setiap manusia pasti ad buat kesilapan, jgnkita menghina mereka seperti itu…kita sebagai umat Islam harus n patut membimbing mereka yg lemah… suatu hari nnt kita jugak akan kebawah n keatas…

(sekadar berkongsi)

Reply

insan yang lemah December 17, 2011 at 1:14 PM

xad manusia yang sempurna di muka bumi nie…
setiap manusia mesti buat kesalahan…
sama ada besar atau kecil…
andai kata kita bertaubat Allah sentiasa menerima taubat hambanya…
apa yang penting ikhlas kerana Allah…
jd kepada saudara diatas bertaubat la selagi ada peluang…
jgn dipersiakan masa muda anda…

Reply

ibu prihatin December 17, 2011 at 2:40 PM

geli dan meremeng bulu roma tengok mereka cium…nak muntah la…Ya Allah buka hati adik Ariff ni untuk bertuabat.

Reply

ety December 17, 2011 at 2:49 PM

Astagaa..da x tw nk ckp ape..semoga kamu kembali ke jln yg benar..

Reply

farah fifi December 17, 2011 at 3:25 PM

ko ni manusia ke mangkuku?!bodoh!dah pandai2 jadi mcm ni tah pape tah!gi mati je la!go 2 hell!

Reply

Wahida Hashim December 17, 2011 at 6:05 PM

dunia akhir zaman..

Reply

Sinar Sepi December 17, 2011 at 7:37 PM

apabila nafsu manusia sampai di satu tahap yang tidak terfikir oleh akal yang waras… inilah antara perkara bodoh yang akan berlaku! sangat tidak menggunakan akal dan ilmu! Astagfirullah!

Reply

zul December 17, 2011 at 8:30 PM

mereka perlu di bimbing…jika masih x mah u kembali ke pangkal jalan baru

Reply

monster December 17, 2011 at 9:32 PM

Like A Bitch….

Reply

murchilego December 17, 2011 at 11:25 PM

gila la org skrng nie….
download2u.blogspot.com

Reply

Zizi December 18, 2011 at 12:52 AM

Tak perlu nak pujuk budak nie lah.. Br malu je.. Dah menyusahkan org tuanya.. Nak dikatakan tak berakal.. Bijak pandai.. Tdk ada alasan yg dpt diterima dia bt kerja ni.. Jauhilah kita dr perkara mugkar.. Insyallah.. Sama2lah ingat mengingati.. Kesian dgn parent dia.. Hmm..

Reply

ija December 18, 2011 at 1:37 AM

ermm..sebab tu tuhan kata jgn menghampiri yg dilarang.tuhan melarang mendatangi isteri2 dr dubur..pengakuan dr seorg lelaki dia kata main ikut blkg lg sedap..bila dah terbiasa,itu yg jadikan tak ada minat dengan perempuan..minat pd kaum sejenis..apa yg kita perlu buat selamatkan anak2 kita..ya-allah jauhkan kami dr perkara2 mungkar.

Reply

eli December 18, 2011 at 4:12 AM

undang2 privacy cmne pon bole terbukak jugak pekung dia tuh.. memang Tuhan nak tunjuk kejahilan si Ariff nih..pengajaran pd semua..

Reply

Azari Razak December 18, 2011 at 11:08 AM

ini lah realiti kehidupan yang mencabar kite sebagai umat manusia,bagi kita yang beragama islam,marilah kite menyelamatkan agama dan bangsa kita dengan kaedah yang sesuai bkn dari segi keganasan semata2.moga beliau mendapat petunjuk dari ALLAH..ALLAH tahu segala yang berlaku,dengan ada nya nafsu dan tipu daya syaitan,manusia tercebor dalam kancah kehidupan yang lari dari landasan agama.

Reply

ain December 18, 2011 at 12:30 PM

masyallah, nengok brta2 sebegini, mengingatkan kaum keluarga sndri -lps gi ngaji jauh ni lah akibat nye – jauh dr parents di usia muda2 (para mubligh kristian) duk intai tmbahan diri sndri lemah iman & kuat nafsu.tk tahu ape nk di kata, kesian lah nasib diri enpunya diri, mungkin dia dah murtad. ni lah tnda2 akhir dunia,krn sesungguhnya manusia sntiasa m’lakukan k’silapan yg sama sejak dulu2 lg – same dng zaman2 nabi luth tpi manusia tk nyedari krna itu lah k’majuan kononnye.nmun hakikatnye semuanya itu m’gundang laknat Allah swt.

Reply

lovely December 18, 2011 at 11:48 PM

ya Allah, Kau kurniaknlah hidayahMu pada mereka agar dpt mereka kembali ke jln keredhaanMu

Reply

nicholas December 19, 2011 at 7:18 PM

kpala butuh pnye anak anjing ….babi lagi mulia dari ko la anak sundal xguna….gua pun up to date gak beb tpi xbangan mcm kau…sial pnye melayu r lu ni …dh r muke pecah mcm buntut babi pas 2 prasan ingt org suke sngat kat lu…mati kne bkar skali ngan iblis r lu ni setan…..fuck sodom…

Reply

senduk December 20, 2011 at 4:00 PM

apa hawo kamu nie…. nabi tak mengaku umat ooiiiiiiii….sedor-sedorlah sikit, jgn nk malukan bangsa melayu.. smpai bila dia boleh tanggung mika.. tak kesian ke mak bapak mika nak tanggung malu dn pembiayaan yg perlu dibayar. bwk2lah bertaubat. baliklah ke Malaysia. cukuplah pandai di negara org, menabur bakti di negara sendiri.. hujan emas di negeri sendiri, hujan batu di negara org. sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. sampai bila mika nk mcm nie. brapa tahun dia nak pkai mika..dosa yg ade pd mika blm tentu dpt pengampunan dr ALLAH. nie mika dh wat perkara terkutuk begini…

Reply

Ieyza Zafieyra December 20, 2011 at 6:08 PM

ARIFF ALFIAN ROSLI.. ksian ni r ibubpe kmu,mreke brcuca pya mMBSRMU,mmjgeMU,mRWTMU!!!! PEKH INI BLSN NYA!! cy brDOA agr TUHN MMAAFKN KMU N TUHN BLEKKN kmu KE ‘PGKL JLN’ yg SBNRNYA …AMIN..SBLUM MTA KMU RPT TRPJAM..

Reply

IEYZA Zafieyra December 20, 2011 at 6:21 PM

ARIFF ALFIAN ROSLI..ksian ni r ibubpe kmu..brSUSAH PYAH mnJGEMU,mRWTMU,mnYYGIMU,mmBLAMU!!! PEKH INI BLSN NYA UTK MREKE!!! cy MNDOAKN AGR ALLAH MMAAFIMU n BLEKKNMU ke PGKL JLN..SLGI MTA BLUM RPT TRPJAM..AMIN….SMGE FMLY ARIFF TENG dgn SUME INI..

Reply

susmaryosep December 20, 2011 at 6:21 PM

some of these comments are hilarious…..

Reply

miEmiEShinAra December 22, 2011 at 12:40 PM

ASTAGFIRULLAh..
OII INGAT TUHAN LHA WEY..
KOE NIE ADE OTAK KE TAK ..HA..?
KOE BKK BAJU MALYU TUH..KOE INGT HMSEM SNGT KER KOE PKAI..
BUAD MALU PARENTS N FAMILY KOE JER.. BONGOKKKK

Reply

@#%$&^% January 11, 2012 at 1:18 PM

selamat pengantin baru…Ariff dan pasangannya..
semoga berbahagia ke anak cucu….

***nak sangat kan..Ambik KAu!!!

Reply

Leave a Comment