Gambar Isteri-Isteri Salih Yaacob

Gambar Adik Beradik Neelofa Yang Cun Melecun

Gambar Taman Tema Legoland Malaysia Di Nusajaya, Johor

Syarat Permohonan Rebate RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone)

Syarat Dan Permohonan Geran RM1,000 Untuk Usahawan Online

Gambar 3 Lamborghini Kemalangan & Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Borang BR1M

Khabar Angin Gaji Kakitangan Kerajaan Naik 2011

by Ezany-Kun in Berita,Info

Sekarang sudah semakin heboh khabar angin mengatakan gaji kakitangan kerajaan akan naik pada Jun atau Julai tahun ini (2011) di ruangan blog dan juga forum-forum. Berapa banyak kenaikan gaji masih belum dikenalpasti kerana terdapat percanggahan maklumat oleh forumer-forumer.

Berikut adalah satu petikan daripada tulisan forumer seperti disalah sebuah forum yang agak terkenal di Malaysia. Perbincangan penuh boleh baca di link berikut - gaji k/tangan gomen naik?

salam.

kerajaan akan naikkan gaji k/t gomen sebanyak 10% pd jun @ julai tahun ni. berita ni aku dpt dr kwn aku kat kem kew. insya-allah dpt kecuali klu najib tiba2 batalkan saat akhir.

Ada juga yang mengatakan jumlah kenaikan yang sebenar adalah sebanyak 20% atau 25%, sama-sama kita tunggu. Jika betul, ini sudah pastinya merupakan suatu berita baik untuk kakitangan kerajaan sekalian. Adakah ini merupakan petanda PRU13 semakin hampir.

p/s: gaji naik = harga barang naik?

Related posts:

  1. Bajet 2011 | Bonus Untuk Kakitangan Awam Tahun 2010
  2. Bajet 2011 | Harga Rokok Naik | Malaysia Bakal Mengikut Jejak Jepun
  3. Harga Minyak Petrol RON97 Naik 10 Sen Mulai 5/1/2011
  4. Gaji Safee Sali Di Pelita Jaya
  5. Bajet 2011 | Cukai Perkhidmatan Naik

{ 35 comments… read them below or add one }

myvitrd April 30, 2011 at 11:02 PM

kalau benar berita kakitangan awam naik gaji.. tahniah diucapkan.. memang layak pon sebab sekarang harga barang semua dah mahal.. cuma kakitangan swasta macam aku gigit jari jelah.. tak naik2

Reply

my prvc.gov May 1, 2011 at 11:56 AM

alhamdulillah..untuk kakitangan swsta,hang mintak la kt bos hangpa..bos kami kakitangan kerajaan ni kerajaan,so,kami mintak kt kerajaanlah,kat sapa lagi kn..xkan nk mintk kt bos hangpa pulak,yex…

Reply

yati May 1, 2011 at 5:05 PM

hari ni dh 1 mei….kompen la sume ni rumours sahaja

Reply

johan May 1, 2011 at 10:36 PM

tak yah harap le. kerajaan memang dah duit langsung. mcmana nak bg naik gaji. makan asap je le. org yang keja di kem kew tu pun bukannya tau sgt pasal ni. setakat keje perngkat bawahan tak yah sembang le.

Reply

penang May 2, 2011 at 4:36 PM

fuck off la najib!!!!!!!!!
nak tgu askar semua merompak?itu lebih merugikan hang la najib

Reply

jezz May 4, 2011 at 3:50 PM

Kerajaan sekarang ni asyik menyusahkan rakyat .Semua jenis barang,perkhidmatan dan minyak naik tp gaji di takuk lama.Yang kenyang makan duit org2 atas.Kerja nak ok tp gaji …………………bukan la tamak sgt pasal duit ni tp fikir la dgn harga barang skrang ni gaji yg ada manala nak cukup….cukai mcm2 smua untk belanja p.raya…pigida……

Reply

shahhhh May 5, 2011 at 3:50 PM

ye ker naik gaji??hampeh la wei….duit pon tak der nak naik cm ner….bukan kementerian kewangan yang buat keputusan untuk kenaikan gaji..tapi sebalik pertimbangan Jabatan perkhidmatan awam dan keadaan ekonomi…past tu baru Kem. Kewangan wat keputusan…..keabinet pon tak bersidang lagi untuk naikan gaji…

Reply

aku penat May 5, 2011 at 3:54 PM

tunggu je..lau ader2 ader la..lau tak der..susah pe..bersyukur ngn pe yang ada..dapt keja ngn kerajaan pon korang patot bersyukur….ingat senang ke nak dpt susah tau..time temuduga semua sanggup..skang meunggut soh naik gaji….gaji bnyak..lu asyik wat loan….pastu belgak cm orang kaya….jawatn PAP mengaku PTD..susah gak lah kan…

Reply

iewan muar May 23, 2011 at 7:45 PM

aku sokong tu…hahahaha

Reply

hang lawa la aku x May 6, 2011 at 5:15 PM

x patut la gaji x naik. pelik la kenapa yang diminta x dapat, lain pula diberi.

Reply

penyapu lidi May 10, 2011 at 11:43 AM

klu diwar-warkan pemimpin mesti berjiwa rakyat..mendekati rakyat..tp…adakah sanggup pemimpin bergaji mcm rakyat????

Reply

Hang Tuah May 24, 2011 at 9:04 AM

peduli ape semuanya,yang pasti sape parti yang menyusahkan…kasi tendang…terang2 nak susahkan rakyat..x betol ke?…suma barang naik ingat suma orang cop duit KE? setakat menyalak cam anjing pastu buncitkan perut sendiri watpe? ini negara Melayu,pribumi org Melayu,hak Bumiputra orang Melayu….tapi Melayu gak bunuh Melayu….Melayu mudah lupa,senang dibodohkan,penakut….x caya? Melayu cuma berani dengan bangsa sendiri jer,buli bangsa sendiri jer,x caya? Terang2 dah kena bodo,kena aniaya…kena cekik…bagi gula sket,kipas sket…trus ok..mcm lalang,takut aper? Org Melayu suma keturunan pahlawan,kalu kata lanun pon..sah la berani kan? skang apa cita? Sedih betul bila fikir Melayu ni akan pupus sebab melayu sendiri…..

Reply

ah son May 24, 2011 at 2:20 PM

kita sokong kelajaan bn bali ada baguh…

Reply

hani June 2, 2011 at 5:04 PM

Sedih sangat bila dgr staff private dpt bonus byk giler sampai 16 bulan.. kerja bank jangan ckp la lg banyak … kiter keje goment ni gaji x naik bonus dah 2 thn x dapat… mmg la nak keje goment tp janganla anak tiri kan kami………

Reply

es October 6, 2011 at 12:32 AM

ala..pekeja goment byk curi tulang, byk tak berkualiti.. nak gaji byk,,keje hampeh..hari2 fikir nak gaji naik,, tapi kualiti keje apa cer,,?????

Reply

Lela June 9, 2011 at 4:26 PM

Jangan la berharap sgt…
kita kena terus sokong gov
bila dah sokong senang la gov wat keje
ni duk balah sapa nak layan
tambah anak sendiri mmg selalu kena debik la

Reply

queeniee June 16, 2011 at 6:46 PM

lagi sedih bukan aper…kononnyer kakitangan kerajaan ni pinjaman perumahan dapat 4% murah ler..tapi sebenarnya kakitangan bank..dapat 3.8% loan rumah..kita gomen ni pun 4%..apa citer..kakitangan bank dapat bonus berbulan2..tapi yer lah..nak kata aper..janji orang atasan makan sedap..kita ni anak beranak..sedaya upaya berjimat…sabo ajer lah

Reply

es October 6, 2011 at 12:34 AM

tepuk dada..penat sgt ke awak tu keje,,????

Reply

abbas June 17, 2011 at 11:34 PM

Sblm ni gaji naik cm mana? pengumuman dibuat sebelum brp bulan? Ni dok kata bulan 6 atau 7 gaji nk naik?? kerajaan mmg x dak duit la… kalau dpt tu alhamdulillah la… nampak gaya skang ni… jgn harap la…..

Reply

din June 21, 2011 at 9:14 PM

Sepatutnya gaji k/tangan kerajaan pun dah naik kerana jauh perbezaan dulu saya baru kerja harga emas baru Rm25 skg dah Rn125 itu lah perbandingan barangan skg gaji pun tak sampai perbandingan nilaian yang yang ada, tak kjan tak ada duit hasil negra bil-bil minyk dari dlm tanah ke pokok dikeluarkan.

Reply

kayok apang June 25, 2011 at 11:40 PM

ade kemungkinan x bn akan kalah bile x naikan gaji kakitangan awam””””’

Reply

Alya Danisya July 3, 2011 at 12:55 PM

lihat inner tudung tercantik di Malaysia untuk kakitangan kerajaan yang menghargai kecantikan LOL – ladyhearton9.blogspot.com

Reply

Nazrie July 20, 2011 at 11:03 AM

gaji naik = harga barang naik adalah lebeih hensem kalo gaji xnaik2 = harga barang tak henti2 naik…hehehe! boleh naik angin dibuatnya..haha!

Reply

l9oko August 12, 2011 at 8:33 AM

tok sah cerita gaji naik la..belum confirm lg. nati harga barang naik dulu.. skang kita citer PRU semakin hampir..bulan 11 atau 12 nie..so, kalu najib nak pancing undi, maybe..or..possibly gaji akan dinaikkan..kalu tak, confirm PRU terburuk bagi UMNO.

Reply

putra zack August 18, 2011 at 4:15 PM

k/ktgn kerajaan ni dr segi pe pn x penah dpt camna yg diperlukan,,,jgn kata brg,,,,duit gaji pn x patut bayar camtu…jauh beza dgn swasta….pekerja swasta bonus 6 bln.10 bln…….tp kite penjawat awam nki smpai 1 bln pn payah,,,,,,sebenarnye bukan x leh nk bg tp org atas dh terlebih mkn….dh lari bujet…..tu yg sebenarnye……..mn ada zaman skrg gaji rm 700,820 atau 920………patut ke?sepatutnye kite kejar n saing pihak swwasta….bkn lg down….utk gred 1 hingga n17 sepatutnye rm 1500 pokok x msk elauntu yg paling rendah…br le ok……

Reply

rextor September 7, 2011 at 8:32 PM

haaaa…. ,olek sgh cadangan putra zack.. aku sokong sesangat! ape da gaji ratus.. rm50 da rase cm 50sen,masuk jamban pn kene caj ni kan lagi barang keperluan umah,maintainan bulanan.ank2 skolah da kene potong loan lg 1hal… mane ade dah gaji ratus2 skg.. sptutnye krajaan pertimbangkan la.. tgk krajaan brunei… negara kecik tp stedy,minyak murah.. negara kite pengeluar minyak tp bile harge minyak naik rakyat plak jadi tkt.. ape kes?? org atsan gaji puluh2 ribu.. r1 gaji ratus2 x sempat 2mgu da licin… lu pikir la sndiri???

Reply

biasa August 31, 2011 at 12:30 PM

tu la, mengaji malas, dpt keje biasa2, pastu dpt keje gomen, bsyukur la.. pangkat PAR, lagak cam geng41, mana mau cukup duit.. ukur baju di badan sendri la klu nk bgaya or bmewah. ni keje nk hentam kerajaan jer. gred 1 smpai 17 nk basic 1500, woii putra zack, cermin la diri skit. ko ada kelulusan stakat tu, ko dpt la keje mcm tu. dah rezeki kot takat tu je (buat masa skarang??), redho je la.. bangang. mengada2.. zaman skolah malas blajar, duk merempit, ngorat anak dara org, lawan cikgu. harkkk tttuuuiiii

Reply

slumber September 4, 2011 at 11:58 AM

hahahhahaha.. kena tipu la woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii……… ni bulan ogos dah oiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. mana gaji yang naik tu…… hahhahhhahahah kena tipu la ko sampai tua bangka…. hahahhaha

Reply

rextor September 7, 2011 at 8:43 PM

biasa.. ko ckp main hentam je,aaahhh ko pn same gak kalu dok kat situasi tu,x yah nk main hentam org je,kiter cume bg pandangan je.. yg ko btul2 hangi tu nape?? relex ah!! kami punye hak nk mintak bior je la,kalo ko nk protest ko protest je la,xyah nk maki hamun org plak… x baik… kalu ko rase bernas ideal ko so luahkan bleh same2 kongsi… ape ade hal.. mlysia sbenarnye byk sumber kewangan tp mane peginye duit tu… ape salah ke rakyat nk mintak gaji naik… memandangkan harge brg pn naik skg.. mcm la ko x pernah mgeluh petro naik… ade nk gaduh2 kutuk mgutuk.. bw rilek2.. peace no war…

Reply

rextor September 7, 2011 at 8:46 PM

aritu member aku tgk briter dar awani.. bajjet 2012,die ckp dlm bulan9 kot.. gaji gov naik 20% je,tu pn cola je.. apepn tgu lihat je la..

Reply

kucing pejuang October 3, 2011 at 1:53 PM

naikkan semua kakitangan kerajaan dan swasta sekurang-kurangnya gaji pokok rm 1500,kalau ikutkan gaji paras rm 3000 pun di bawah kemiskinan,dan bagi semua rakyat malaysia subsidi berbentuk duit rm 500 setiap bulan ,kita negara pengeluar minyak kalau najib cakap takde duit itu menipu,duit itu bahagilah pada rakyat jangan makan bersama kronik,barulah rakyat tak mogok jalanan,

Reply

SINIS October 6, 2011 at 12:49 AM

betul ke ko orang ni kerja sungguh2..bkan ke masuk keje 8am,, pastu g minum 8,30am sampai 10.30 am,, naik office bersembang..kul 12,30 rehat tghari,, naik keje patut 2.30pm tp masuk office 3.30pm,,4.30 pm dahhhh sibuk nak balik.. macam ni nak gaji naik??? hentikannnn..Harammm tu…Curi tulanggg.. LAGI2 CIKGU, GURU…LAGI LA..keje brape jam aje…,kereta nak baru,,laptop nak mahal, pakai berganti tiap hari(yg pompuan la),,, ANAK MURID KALAU TAK TIUTION LUAR..MAMPUS RATA2 TAK LULUS,,, MENTERI2 FIKIR2 LA.. DEPA PANDAI MENGUGUT…

Reply

Pinjaman Koperasi May 20, 2012 at 10:08 PM

Berita Baik ni…

Reply

nora July 12, 2012 at 12:07 PM

Info dari MBSB :: Kami menawarkan pinjaman peribadi untuk kakitangan kerajaan. Pinjaman sehingga 80% dari gaji dengan interest serendah 4.3%. Peminjam CCRIS, CTOS juga layak memohon. Tertakluk kepada terma dan syarat. Sekiranya berminat, hubungi saya ditalian 0166630734. Terima kasih. :)

Reply

cialis without a doctor's prescription October 28, 2015 at 6:44 PM

Leave a Comment