Gambar Isteri-Isteri Salih Yaacob

Gambar Adik Beradik Neelofa Yang Cun Melecun

Gambar Taman Tema Legoland Malaysia Di Nusajaya, Johor

Syarat Permohonan Rebate RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone)

Syarat Dan Permohonan Geran RM1,000 Untuk Usahawan Online

Gambar 3 Lamborghini Kemalangan & Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Borang BR1M

Pendapat Dr. Mashitah Ibrahim Berhubung Isu Mohd Ashraf Hafiz

by Ezany-Kun in Berita

Mashitah berkata, walaupun belum ada program atau model khusus untuk mendidik dan membimbing golongan ini, namun kes Mohd Ashraf membuka mata banyak pihak termasuk kementeriannya untuk memperkenalkan program khusus untuk membantu golongan ini.

Mengikut Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria, yang dihubungi semalam, ada lebih 6,000 lelaki berpakaian dan berperwatakan wanita di ibu negara pada tahun 1980-an dan yakin jumlah itu sudah bertambah.

Mashitah berkata, masyarakat tiada hak untuk terus menghukum golongan ini kerana berdasarkan hadis, ada seorang lelaki yang membunuh 99 orang, meneruskan pembunuhan mangsa ke-100 kerana tidak diberi ruang untuk bertaubat selepas menemui seorang alim ulama.

Bagaimanapun, selepas menemui ulama kedua yang memberi ruang kepada lelaki itu kembali ke jalan diredai, akhirnya dia bertaubat dan diberikan keampunan oleh Allah.

“Jadilah kita seperti ulama kedua yang memberi bimbingan kepada mereka yang pernah membuat dosa. Hentikan segera cemuhan, kecaman dan caci maki kepada golongan berkenaan sehingga meletakkan ahli keluarga dalam keadaan serba salah.

“Bagi saya jalan terbaik adalah membimbing golongan ini untuk meneruskan kelangsungan hidup selepas menjalani pembedahan menukar jantina,” katanya ketika dihubungi semalam.

Related posts:

  1. Permohonan Tukar Nama Mohd Ashraf Hafiz Kepada Aleesha Farhana DiTolak
  2. Gambar Lelaki Mohon Tukar Nama Mohd Ashraf Hafiz Kepada Aleesha Farhana
  3. Luahan Hati Ibu Bapa Mohd Ashraf Hafiz
  4. Gambar Penuh Terbaru Mohd Ashraf Hafiz @ Aleesha Farhana
  5. Klip Video Seks Penuh Lelaki Mirip Anwar Ibrahim @ Youtube | Rabiaab11

{ 2 comments… read them below or add one }

majidi baru August 3, 2011 at 11:00 AM

Alahai Mashitah…cuba baca komen dari bijak pandai UMNO ni…
“Bagi saya jalan terbaik adalah….”
BAGI SAYA…menunjukkan pandangan dia….
DIA tu siapa?? Anak saudara Jibril ke? (Jibril boleh direct dgn Allah) Quran dan Hadis mantap ke?
Ulama2 dulu telah menbahaskan isu ini…rujuk lah kitab2 lama….
Yg kta2 ni, pemberita2 parttime dan fulltime ni, kena sedar,
isu agama, tanya org yg arif agama, tanya beberapa org yg arif agama…jgn tanya yg glamour je….”Bagi saya…..” Lu tak layak bagi pandangan pun…
Jawapan yg kita hendak sepatutnya ” Dalam kitab sekian2, ulama menyatakan…bla bla…. Dalam kitab ni pulak, begian begian…….
dan dari situ, jumhur ulama menyatakan bahawa…..bla.bla..

Kereta rosak, jgn tanya tukang masak…
Paip bocor, jangan cari tukang simen…
Nak masak steak, jgn tanya doktor gigi…

Ingatlah bahawa semua perkara berkisar pada 5 hukum,
Wajib, Sunat, Makruh, Haram, Harus…
Rujuk ugama dulu, ..kalau tak de hal , i.e. harus, baru ikut suka…

Contoh, tukar lampu trafik light hijau kpd Biru BN, hukum nya harus..walaupun satu dunia buat Green/Hijau means GO, tapi nak tukar jadi biru BN, boleh…tak berdosa…
Tukar Oren /kuning kepada Biru MCA, hukumnya harus…
sebab pertama, fobia dgn kuning
sebab kedua, nak bagi contoh…

Aku tak pandai, tapi kalau ustaz atau ustazah jawab….”Bagi saya…” sah ustaz/ustazah tu gila bagi….hukum kena rujuk pada ulama2 muktabar…dan akhir zaman ni masih ada lagi ulama2 muktabar…
nak tau jgn tanya Najib atau Rosmah…tanya Hishamudin atau menteri yg zuhud tu…

Reply

Fitrie October 21, 2012 at 11:32 PM

100% agreed

Reply

Leave a Comment