Gambar Isteri-Isteri Salih Yaacob

Gambar Adik Beradik Neelofa Yang Cun Melecun

Gambar Taman Tema Legoland Malaysia Di Nusajaya, Johor

Syarat Permohonan Rebate RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone)

Syarat Dan Permohonan Geran RM1,000 Untuk Usahawan Online

Gambar 3 Lamborghini Kemalangan & Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Borang BR1M

Syarat Layak Bantuan Wang Tunai RM500 Dari Kerajaan

by Ezany-Kun in Berita

Kerajaan mengumumkan pemberian bantuan tunai sekali, sebanyak RM500 hanya layak kepada isi rumah yang berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah.

Link: Tarikh Daftar Bantuan Wang Tunai RM500

Isi rumah yang layak memohon, merujuk kepada seorang lelaki atau wanita yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah atau ketua keluarga.

Ia merangkumi individu berkahwin, termasuk anak yang berkahwin dan tinggal bersama ibu bapa; ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan; individu (bujang, duda, ibu tunggal) bujang yang mempunyai tanggungan; dan warga emas sebatang kara.

Ketua isi rumah yang bekerja sendiri juga layak untuk memohon.

Related posts:

  1. Tarikh Daftar Bantuan Wang Tunai RM500
  2. Cara Mendapatkan Bantuan Khas RM500 DiUmum Awal Bulan Depan
  3. Bonus Setengah Bulan Gaji Untuk Kakitangan Kerajaan | Mininum RM500 DiBayar Tengah Bulan Ogos
  4. Syarat-Syarat Baru Mohon Kad Kredit Bermula Mac 2011
  5. Bonus Hari Raya 2011 Setengah Bulan Gaji Untuk Kakitangan Awam | Pesara RM500

{ 10 comments… read them below or add one }

farahan b kamaruddin November 26, 2012 at 11:11 AM

kalau nak dapat bantuan kerejaan …suami saya dapat gaji rm 3000 sebulan tapi kami tak cukup belanjar rumah… saya tak kerja …ada seoran anak dan emak mertua dan adik ipah … kalau saya mohon bantuan dapat tak???

Reply

syazwani February 16, 2013 at 3:17 PM

saya nk tahu mcm mane ek sy lulus ke tak bantuan rm500

Reply

sukhvinder kaur A/P gurmeet singh March 12, 2013 at 11:38 AM

Nk tahu bila saya boleh dapat duit kerajaan Rm500 itu…..

Reply

masniah June 18, 2013 at 5:18 PM

as,kum saya masniah berasal dari sabah saya telah memohon brim 1malaysia 500 tetapi telah di tolak kerana saya mempunyai kereta DMAX atas nama saya tetapu kereta itu bukan saya yang pakai tetapi bekas suami saya kalau boleh saya ingin tahu bagaimana kah cara untuk saya memohon brim tanpa di tolak

Reply

sasikala balakrishnan July 9, 2013 at 6:43 PM

saya seorang ibu tunggal dengan 3orang anak.saya telah memohon untuk bantuan rm 500 tetapi saya tidak dapat.saya tidak berkerja manakala saya cuma mendapat pencen suami saya rm 1500.anak-anak saya masih belajar.boleh ke saya menerima bantuan rm500?

Reply

Sariah binti sahdan February 11, 2014 at 7:05 PM

Blh tlg check kan sy punya nama adakah sy layak dapat bantuan kerajaan bg sbnyk RM500.dr pengumuman pembagiaan pai skg sy lum dpt terima surat myatakan sy layak terima atau pun x

Reply

kalaichelvi a/p thiruselvasegaram December 4, 2014 at 11:06 AM

saya seorang ibu tunggal dengan 1orang anak.saya minta bantuan rm500.saya tinggal dengan rumah kakak saya sekali anak saya.saya langsung tak ada bantuan.anak saya seorang saja kerja untuk sebulan gaji 1100.saya sama anak saya makan semua dalam gaji bulanan 1100.suami saya pun tinggal saya dah 24tahun.boleh ke saya menerima bantuan rm500?

Reply

tharsene d/o anbalagan December 15, 2014 at 9:24 PM

saya nak bantuan kerajaan…saya seorang pelajar…dan saya tiada sokongan daripada ibubapa saya.saya ada seoarng adik dan seoarang abang…bapa saya dan ibu saya sudah berpisah…dan saya tinggal di hostel college saya…selama ini saya telah bekerja part time..tapi sebab tak ada masa untuk belajar saya telah berhenti kerja…dan say ingin mendapatkan bantuan dari kerajaan…saya tak tahu macam mana buat rayuan …boleh sesiapa bantu saya?terimah kasih…

Reply

winston anak philip November 30, 2015 at 6:01 AM

Saya nak minta bantuan dari kerjan..saya ada 8 orang adik beradik 5 orang dah kawin tapi yang dah kawin tu semua dah lupa kan mak ngan ayah saya bila dia orang dah dapat gaji terus tak ada kabar berita dari dia orang jadi adik saya sorang lagi masih sekolah..abg saya sorang lagi dia kerja pun tak pernah tetap..jadi saya ni la yang merantau kerja cari duit ke mak ayah ngn adik saya yg sekolah gaji saya pun tak besar sangat paling besar pn rm1200 belom lagi potong sewa rumah ngn makan saya pas tu saya bagi ngn mak ayah ngn adik saya sebulan kadang2 dua kali kirim ke kampung saya..mak ayah minta sbb tak ade belanja lagi..belom lagi belanja saya kerja…tiap2 bulan saya macam tu tak cukup duit….buat rayuan…boleh sesiapa bantuan…saya?…kerima kasih…

Reply

nurul hafizah January 17, 2017 at 10:37 AM

Saya nak mohon bantuan secepat sebab kena buat perbedah secepat mungkin berbedaha mata dekat luar negara bedah mta mak saya sapa yang boleh tolong coll0173631258

Reply

Leave a Comment