Gambar Isteri-Isteri Salih Yaacob

Gambar Adik Beradik Neelofa Yang Cun Melecun

Gambar Taman Tema Legoland Malaysia Di Nusajaya, Johor

Syarat Permohonan Rebate RM200 Telefon Pintar 3G (Smartphone)

Syarat Dan Permohonan Geran RM1,000 Untuk Usahawan Online

Gambar 3 Lamborghini Kemalangan & Terbakar Di Lebuhraya PLUS

Borang BR1M 3.0 2014

Tanda-tanda Awal Kanser

by Ezany-Kun in Berita,Kesihatan,Penyakit

(1) Kanser pangkal rahim
- sebarang lelehan atau pendarahan yang luar biasa.
- sakit selepas bersenggama dan turun berat badan.

(2) Kanser payudara
- bengkak atau gumpalan di buah dada.
- keluar cairan berdarah dari puting, pembesaran kelenjar di ketiak, kedutan pada kulit di buah dada.

(3) Kanser usus besar
- perubahan tabiat membuang air, hilang berat badan.
- sakit dalam perut dan usus, berlaku pendarahan semasa membuang air.

(4) Kanser paru-paru
- batuk kuat berterusan, batuk berdarah, nafas termengah-mengah, sakit dada dan hilang berat badan.

(5) Kanser perut
- hilang berat badan, muntah berdarah, sistem pencernaan yang tidak teratur, cepat kenyang walaupun makan sedikit.

(6) Kanser limpa
- sakit di bahagian abdomen, hilang selera makan, turun berat badan, kulit dan mata menjadi kuning dan bahagian abdomen membengkak.

(7) Kanser ovari
- haid tidak teratur, tumbuhan keras di bahagian abdomen, sakit semasa bersenggama, ketumbuhan bulu rambut yg melampau, suara menjadi lebih mendalam.

(8) Kanser otak
- sakit kepala, muntah-muntah, gangguan penglihatan, lemah atau lumpuh, pening/pitam, pelupa, perubahan personaliti.

(9) Kanser prostat
- sukar dan sakit semasa kencing yang berpanjangan.

(10) Kanser darah (leukimia)
- letih, pucat, mudah lebam dan mudah mendapat jangkitan (infection).

(11) Kanser tekak
- suara garau/serak, ada ketumbuhan di tekak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher.

Related posts:

  1. M Rajoli Meninggal Dunia Akibat Sesak Nafas
  2. Feri Penumpang Kuala Perlis ke Langkawi Tenggelam Ketika DiSenggara
  3. Rakyat Malaysia Cuti Umum Pada 16 September Sempena Hari Malaysia
  4. OST Safa Dan Marwah | ST12 – Biarkan Aku Jatuh Cinta
  5. Ujibakat Raja Lawak Musim 5

{ 184 comments… read them below or add one }

gadis runsing November 3, 2010 at 4:49 PM

salam…nk tnye smthg…law darah haid x bhnti lme ngt ape tnde ny 2?
coz haid sy dr buln 6 hnge now x bhnti2..
prot lax kdang2 skit…
da g jupe doc n doc bg ubr spye hntikn haid….tp x hnti2 pown…doc kte hormon x btol…
sy tkot ad kanser jew…
tlong la sy..
rgsing gler ney…

Reply

jejaka prihatin December 16, 2012 at 12:09 AM

salam.. nk tye camne keadaan awak skang nih, dh ok? Kalo x ok rsenye sye bole bantu

Reply

Suami risau December 28, 2012 at 2:17 AM

salam..boleh saya tau apa tandanya tu,sebab isteri saya pun mengalami keadaan yang sama..

Reply

zaza January 8, 2013 at 4:03 PM

try makan makanan tambahan.leh hubungi sy kat email

Reply

Ghazali March 15, 2013 at 3:28 PM

Saya amat setuju dgn saranan cik……orang malaysia tidak yakin dgn pemakanan tambahan walhal ianya dibuat ujian hingga tahap tertinggi…..yg diarong suka ubat…….semua itu racun.Tk

Reply

awien August 10, 2014 at 1:21 AM

Boleh cntct sy x?? Sy nk taw sal mknn tmbhn tu.. thanks

Reply

nadira January 20, 2013 at 3:19 PM

salam,, sy pun nak bertanyakan soalan yg sm dgn saudari d atas,,, haid sy x berhenti dr bulan 11 thn lalu,, n smpi skrg x berhenti lg,, sy dah 3 kali jmp dktr n sekali jmpa dktr pakar,, dah 3 kali scan n ambil darah,, tp semua dktr kata ok,, dktr cm bg saya ubat tahan sakit,, walaupun sy x rs sakit kat mn2 pun,, skrg nie dktr pakar bg mkn ubat hormon utk berhentikan darah,, tp smpi skrg x bhenti jg,,, apa yg patut sy bt skrg ,, tlg bg cdngan kat sy,, sy risau sngt klu nie adalah tnd2 awal kanser,,, pls,,,,

Reply

aina February 18, 2013 at 10:21 AM

assalamualaikum…bg pendpt saya la saudari,jika saudari sudah jumpa doktor dn doktor kt tiada pape…lebih baik saudari cuba cara perubatan islam…pergi pusat rukhyah atau jumpa ustaz-ustaz yang saudari kenal…kebiasaannya,jika doktor dah periksa tapi tiada sebarang penyakit dijumpai…selalunya itu adalah perbuatan jin….cuba try dl..jangan lupa sertakan dengan solat hajat…minta petunjuk dari Allah….saya harap saudari cepat sembuh….

Reply

fitriah April 12, 2013 at 5:20 PM

saudari nadira, saya bersimpati dengan masalah darah haid tidak berhenti. menurut ayah saya mungkin saudari mengalami masalah turun peranakan. menurut ayah saya, tanda-tanda turun peranakan ialah, darah haid tidak berhenti, sakit pinggang dan sakit bahagian ari-ari. ayah saya banyak mengubati wanita yang bermasalah sedemikian. hanya diberikan akar kayu untuk direbus dan diminum.tapi kena lah berpantang pelabagai jenis makanan semasa meminum ubat akar tersebut. kalau saudari masih menghadapi masalah tersebut, saya boleh bantu saudari untuk dapatkan ubat akar kayu dari ayah saya. saya sendiri pernah mengalami masalah saudari.sekarang, alhamdullillah, saya sudah sembuh.

Reply

MaRu June 24, 2013 at 5:52 PM

saudari fitriah..bleh sye bertanye..bgaimana utk mendapatkan akar kayu tersebut..??sbb isteri sye pon mengalami mslah yg sme…

Reply

red chilli April 2, 2014 at 9:24 PM

cuba u buat tea yg masi daun,yg pakat,,,mlm u buat n pagi2 u minum,,,,cuba selama 1week,,,,insya’allah sembuh,,,

Reply

aynalydia October 15, 2013 at 12:05 AM

Bwak jmpa jmpa bomoh .. sy pn pnah cm tu ..

Reply

Syaza December 27, 2013 at 11:36 PM

sekadar perkongsian.Saya baru sahaja terbaca artikel dari utusan .salah satu punca masalah darah haid tidak berhenti mungkin disebabkan oleh fibroid.http://ww1.utusan.com.my/utusan/Kesihatan/20130602/kn_03/Ramai-tidak-sedar-fibroid-rahim

Reply

diebba December 31, 2013 at 5:51 PM

Saudari masih alami masalah yg sama ke? Cari stokis HPA yg terdekat n try Herba Paramaria.
sy alami masalah yg sama tp lepas try Herba Paramaria tu alhamdulillah haid sy teratur..

Reply

fitri February 8, 2014 at 11:43 AM

sy pon mngalami mslh yg same .. sy xtau ape yg plu sy buat

Reply

nizam April 26, 2014 at 12:37 PM

Sy ade kawan yg 2 bulan X putus haid..kbtulan pd mase tu sy baru saje joim member dlm bisnes tuala wanita..so sy bg die cube gune pad yg sy jual tu..Alhamdulillah die gune cume 3 pcs saje darahnye trus berhenti..

Reply

iqin August 9, 2014 at 8:01 PM

saya jugak mengalami masalah yang same mcm korang sume. Saya mintak pndapat ibu sayya dan dia bawak sye berubat cara islam.Ustazah yg ubati saya tu mengagak ada sesuatu yg mnumpang dalam prut badan saya. Cara utk mengubati nya..sediakan 9 biji limau purut dan air 5 liter ( seeloknya air yg baru dbeli).air itu perlu dbaca ayat2 quran. Saya x tau ayat ape sbb ustzh tu yg siapkan airnya..Jadi belila air ayat 30 juzuk quran.. lbih snang.
ok.. limau2 tu diasingkan 3 kumpulan,so 3 biji setiap 1 grup.Setiap limau tu diblah 4.Semua ada 12 ulas.bnda ni prlu dlakukan 3 ari je..
Cara nk lakukan: sediakan 1 glas air quran dan campurkan dgn 1 ulas limau (diperah).Tutip air limau itu, biarkan ketepi.Sediakan 1 baldi,masukkan 1 gelas air quran kdalam baldi,perah 11 lg limau yg tinggal k dalam baldi dan masukkan 1/2 baldi air paip.Air limau ni prlu d mandi..sambil mndi tu niatla..sperti ‘jauhkan diri dri bnda x elok k,apa ke’ .. air ni jgn bwk masuk k dalam bilik air.. so mndi kne bukak pintula.. pndai2la cari tmpat yg sesuai..mndi ni kne sblom maghrib mcm pukol 7 mlm..Lpas mndi jgn lap,dudukla dpan kipas.biar air tu serap dlm badan.Air limau yg 1 glas td dminum lpas mndi..Ingat buat 3 ari brturut-turut.. in sha Allah mnjadi.. kte da usaha kan?

Reply

shahril February 29, 2012 at 10:10 AM

salam semua… sebenarnya punca utama semua jenis kanser adalah kekurangan Vitamin B17/Amygdalin… boleh buat search di google pasal ubat B17 nie adalah penawar/ubat kepada semua jenis kanser tak kira tahap brape pun.. B17 nie tggi dalam biji aprikot, biji buah2an berry mcm acai berry, burberry, anggur, epal, kacang hijau, ubi kayu, daun sireh, daun belalai gajah, keladi tikus… tu sbb org2 tua dulu kadar kanser sgt kurang sbb mereka mengamalkan makan ubi kayu, daun sireh, ulam2an, keladi.. kita skrg mmg xmakan atau kurang makan bnda2 mcm ni, tu yg kanser terlalu tggi dlm zaman kita… sesiapa yg ingin mendapatkan ubat kanser iaitu B17 + Bromilin + Graviola… boleh hubungi saya 019-9362993, atau emel di hubby_sr@yahoo.com atau join group facebook ‘PENAWAR/UBAT KANSER’.. sesuai utk merawat semua jenis kanser tak kira tahap brape… InsyaAllah boleh sembuh sepenuhnya dlm masa 2-3 bulan sekiranya mengikut tatacara yg betul….

Reply

LIZA JOHANNIS March 8, 2012 at 10:40 AM

boleh beri senarai harga bg ubt tersebut

Reply

sumandak sabah March 28, 2012 at 10:31 AM

salam…saya maw tny nie…sejak bpa hri nie saya slalu jak pening/sakit kepala….
penglihatan saya pun kabur2…
prasaan yg kurang baik…
kdg kala saya sendiri yg bfikiran negatif….
maw pegi hospital tp saya takut….
apa yg patut saya lakukan skrg nie…

Reply

Ezany-Kun March 28, 2012 at 11:43 AM

pergi jumpa doktor.. mane tau nanti makin lama makin kronik..

Reply

sumandak sabah March 28, 2012 at 6:36 PM

nanti saya akan cuba jumpa doktor….
huhuhuhuh……

Reply

nurjiehah April 22, 2012 at 8:27 PM

Saya mudah lupe apabila melakukan atau menghafal sesuatu… mata sy pula kadang seakan2 kabur.. gelap.. tetapi cuma sekejap.. sy kerap loya dan muntah.. apabila sakit kepala menyerang sy tidak dapat buat ape2 sebab terlampau sakit.. adakah itu petandanya..sy takut utk berjumpa doktor..

Reply

Linda January 11, 2013 at 6:42 PM

Nurjiehah saya pun sama macam awak,tapi nak pergi cek dktor takot..adakah ni tanda-tanda awal barah otak??

Reply

DENDO SABAH May 2, 2012 at 9:25 PM

salam…saya mudah lupa,selalu skit kepala,pening kadang2 rasa mual pun ada dan kadang2 tangan saya sebelah kiri rasa kebas…jd sy minta pendapat apa yang harus sy buat….risau lak kalau tol2 kanser nauzubillah…

Reply

Asha Natasha Liehara May 8, 2012 at 8:36 PM

Salam,,,Sejak2 bru ni sy slalu mengalami pening kpala dn kadang2 demam & kadang2 x..de kah 2 tanda2 awal yg akn mengakibatkn sy mengalami kanser..Sy harap 2 perkre yg biasa2 sje kerna sy ingin trus hidup di samping org yg sy syg..& ingin mencpai kejayaan yg dpt membantu ibu bpe sy bla mreka sudah tua kelak…sy hrap juga anda dpt menolong sy..!!

Reply

lyla-mirae May 10, 2012 at 8:40 PM

Hello. Sy ni masih budak yg baru mengetahui sedikit tentang penyakit kanser. Sy ada sorang kawan. sy dah lama kenal dengan dia. tapi, satu hari dia beritahu sy yg dia selalu jea pening, badan dia terasa lemah dn kekadang rasa nak pitam, muntah-muntah tu takda lah cuma dia kata kekadang rasa nak muntah tapi tak keluar. and then, sejak akhir-akhir ni dia jadi sorang kawan sy yg pelupa padahal dia kata, dia takpernah makan kepala ikan. yalah, kan takboleh makan kepala ikan. . mungkin juga keadaan dia yg pelupa membuatkan ingatan dia tak lagi tajam sebab komitmennya dalam pelajaran dah makin merosot. kadang-kadang sy tengok muka dia pucat semacam jea. lepastu, dia ada kata lagi kekadang penglihatan dia kabur-kabur, dn waktu kabur tu juga lah dia rasa macam nak pitam. katanya lagi, takmungkin dia rabun sebab kadang-kadang penglihatan dia ok dn sometime kabur. So, now. soalan sy, adakh kawan sy tu mengalami kanser otak seperti yg dinyatakan di atas? tolong ye. . sy sangat-sangat memerlukan jawapan dari soalan sy ni sebab sy risau dengan keadaan kawan sy. . ok, itu sahaja. terima kasih ~

Reply

mek February 3, 2013 at 1:34 AM

sy pon slalu skit kpla..pening2 n muntah2 kelopak mata rasa pnas aje kpala pusing2 rasa mcm nk pitam je..lepas tu ingtan sy ni cpt sgt lupa..kadang2 jd blurr g2..risau la nk g chack up xbrani..so apa pendapat awak2 semua..

Reply

nadhir pro April 30, 2013 at 8:18 PM

sye pun mengalami perkara yg same seperti rakan awq…dulu ingatan sye kuat…slalu ingat ape yg ade didepan mata…tp skang x…pd thun ni dn bulan ni sye jd seorang yg pelupa..pernah satu ari tu sye jual ayam at kwn..sye ckp at die yg die x byar agi padahal die sudah bayar…kekadang penglihatan sye oke kekadang x…muntah2 tu kekadang je rase…tolong lh bg sye jwapan dengan segera…sye nk jumpa doktor tp tkut mk akn tanye..

Reply

nurin nasuha September 7, 2013 at 1:42 AM

salam…kwn saye pon ade mengalami pendarahan haid yg tak henti2..dia rase nk pitam tapi terpakse tahan..sehingga kini, benda yg same berulang..sudah bnyk kali dye pergi ke klinik, tapi doktor kata tak de bende..dye cube untuk pergi hospital tapi dye takut..dye tak nk family dye tau akan keadaan dye..jadi saye minta tolong sngt, ade cara lain ke? kalau tak de, dye terpakse pergi ke hospital..

Reply

gadis sabah June 30, 2012 at 7:07 PM

hai…. saya sbnrnya slalu sakit kpala dri kecil lgi….. tpi skrng ni saya sering sakit kpala… saya pn jdi pelupa…. saya rasa dlm kekeliruan….. ada ka saya mnghidap barah otak?????? pnglihatan saya pn skrng agak2 kabur…… :’(

Reply

amindary August 30, 2012 at 10:14 PM

sams ja keadaan yg kita alami ni.. keadaan awak kini cmna?

Reply

kiyra September 8, 2013 at 11:36 PM

salam,
sy nk tanya ye.
sy slalu sakit dlam perut. .
wlaupn dah mkn.pert sy ttp berbunyi seakan kosong. sy jgak tak boleh mkn byk, bila mkn byk ,pert sy sakit. bleh tau agak2 sy sakit apa?

Reply

syida August 2, 2014 at 7:16 PM

Salam..saya baru 15 tahun
saya buang air besar dan saya dapati ada darah keluar sama
Adakah itu kanser usus?

Reply

biey zieylla July 7, 2012 at 10:39 PM

hello..saya ada migraine sejak kecil lagi dan skrang saya sudah b’umur 17 tahun..saya juga rabun sejak umur 6tahun lgi dan saya mudah sangat lupa , saya s’orang plupa..akhir-akhir ni saya slalu sakit kepala , sakit yg t’amat sgt..smpai trasa nk pitam jer..kdg2 hampir tiap-tiap hari kpala saya sakit , memang sakit sangat2..adakah b’kmungkinan besar saya m’hidap kanser otak ???

Reply

ila July 24, 2012 at 12:44 AM

salam,saya nak tanya sesuatu…kawan saya selalu sakit kepala..kadang2 saya cakap kat dia mungkin dia kena migrin..tapi dia tak percaya .. bila saya tgk dia sakit kepala dia suka tahan sakit sampaikan saya yang selalu nasihatkan dia untuk tidr tapi dia tetap tak peduli..dia nie sedikit rabun tapi dia tak pakai pon cermin mata ..katanyer bila dia pkai nampk tak cantik..saya tak boleh nak buat pe…kawan saya nie mempunyai ingatn jangka pendek.. setiap kali dia cakap pasti dia akan lupa kadng dia hnya ingat sehari je keesokkan harinye dia dah xingat..katanyer dia mula jadi lagi teruk macam nie sejak dia masuk universiti lagi…kalu munth 2 mmg dia de..bila mkn je dia akn terasa nak munth walupon dy bru nak mkn..so saya takut je dia terkena kanser otak.. seperti pe yg ditulis diatas pasal tanda2..saya hrp soaln saya dapat dijwb..

Reply

kesakitan July 26, 2012 at 8:50 AM

saya nk tny. . saye demam ngan saket kepale sgt hari tu. .pegi klinik doktor ckp tekanan darah rendah.. then lpas tu saket kepala dtg alk . .tp kali ni saket kepala smpai ke tengkuk saket. . sye pon mudah lupe bnde2 remeh. . mate susah nk bukak, mmg ade rabun pon. . xde slere mkn. .pendarahan haid pon xtntu. .
so give me the answer please. .

Reply

shahril July 29, 2012 at 9:14 AM

berikut adalah testimoni pesakit kanser otak tahap 4 yg sembuh dlm masa seminggu sahaja setelah mengambil penawar kanser B17 + Bromilin + Graviola + Sabah Snake Grass.. sila lihat di sini http://www.facebook.com/groups/197287873647763/433042483405633/?ref=notif&notif_t=group_comment_reply

Reply

shahril July 29, 2012 at 9:15 AM

salam semua… sebenarnya punca utama semua jenis kanser adalah kekurangan Vitamin B17/Amygdalin… boleh buat search di google pasal ubat B17 nie adalah penawar/ubat kepada semua jenis kanser tak kira tahap brape pun.. B17 nie tggi dalam biji aprikot, biji buah2an berry mcm acai berry, burberry, anggur, epal, kacang hijau, ubi kayu, daun sireh, daun belalai gajah, keladi tikus… tu sbb org2 tua dulu kadar kanser sgt kurang sbb mereka mengamalkan makan ubi kayu, daun sireh, ulam2an, keladi.. kita skrg mmg xmakan atau kurang makan bnda2 mcm ni, tu yg kanser terlalu tggi dlm zaman kita… sesiapa yg ingin mendapatkan ubat kanser iaitu B17 + Bromilin + Graviola… boleh hubungi saya 019-9362993, atau emel di hubby_sr@yahoo.com atau join group facebook ‘PENAWAR/UBAT KANSER’.. sesuai utk merawat semua jenis kanser tak kira tahap brape… InsyaAllah boleh sembuh sepenuhnya dlm masa 2-3 bulan sekiranya mengikut tatacara yg betul… atau boleh ke blog sya ubatkanserb17.blogspot.com…

Reply

dayang August 31, 2012 at 3:15 PM

sjak 2 3 bln ny kple sy asyk skit je…skit hnya pd sbelah kiri kple je..kdg2 rse tbuh jdi lemah pn ad jgk lau trlalu skit…knpe dgn sy????

Reply

lolypop April 10, 2014 at 11:49 PM

pergilah buat pemeriksaan..jangan jadi mcm saya.dah tlmbat utk sgala nyer..skrg saya hnya ade mse 4 blan lagi..tu ape yg doktor jgkakan..hnya allah yg tntukan hdup mati seseorang..mugkin esok atau lusa kite akan kmbali kek sisi allah..

Reply

vina September 24, 2012 at 9:04 AM

Saya nak tanya.sy kerap pening,sakit kepala dan rasa pitam.hantung slalu trasa bdebar2 dan cemas.sya juga mudah rasa semput.apa kah punca nya atau pnyakit yg sya hidapi?

Reply

nur liyana October 9, 2012 at 7:53 PM

sye hendak bertanye…..mengape…sye slalu rase pening kepala dan rse mcm nk pitam…..sewaktu blajar….sye berasa letih dn tidak bermaya……….????????

Reply

norfarahadzua October 12, 2012 at 1:10 PM

salam…
sy dah sbulan alami mslah skit kepale ni…
berdenyut2
wlpon dah mkn ubt thn sakit tp tttp x kurang jugak…
skang ni sy rase loya…
nk tnye adakah tu tnde2 ktmbuhan kat otak…
mohon pnjelasan

Reply

liza October 28, 2012 at 12:05 PM

slm,sy tiap2 hari sakit kepala,rs loya,pening..sy dh jumpa dokter,dn dr ckp seduan. bhgn mata pn sll sakit2.. sjk akhir2 ni sy kerap lupa ape yg sy dh buat,ape yg sy nk ambil,x ingat temt ltk brg2 .. btl ker sb seduan..sb dh byk x sy jumpe dr..punca sktnye sb seduan.

Reply

budak takut November 3, 2012 at 11:29 PM

hye sye dah sblan skit kpla…loye2 2 ada la jgak tpi xde la smpai mntah..mta sye pun smkin kbur..sye mang ada rbun la skit..dada pun sering skit ssh nak bnafas…pegi jmpe doc dye just bgi ubt than skit..xcheck xapa..smnggu sye pning kpala ri 2ada la bngkak mta n mlat pg wk2 pg ..sye pun xtaw knapa.just pgi jmpe doc dye ckap saraf otak yg mnrik 2 la yg mybabkan mta n mlut mbngk skjap pd wk2 pg.sye tkut la..adakah 2 tnda2 barah?tolong saya jelaskan semuanya

Reply

midah November 6, 2012 at 5:21 PM

Kpd sesiapa yg skt2, dh jumpa doktor tp tk sembuh lg eloklh gi bekam. Amal sunnah nabi, insyaallah sembuh.

Reply

farmas November 10, 2012 at 11:11 AM

salam..
kanser masih boleh dicegah & dirawat.
boleh mencuba rawatan alternatif seperti mengamalkan vitamin B17..
Produk seperti Apricon dari sumber 100% biji aprikot boleh membantu.
layari http://www.farmashealth.com.my/ untuk maklumat lanjut..

Reply

fatin November 19, 2012 at 5:14 PM

assalamualaikum.. saya nk tnya kanser darah tahap 3 terok kew??

Reply

Alif Haiqal November 21, 2012 at 10:54 AM

Salam .. Jumaat lepas sye buang air bsar then kluar drh . tekak sye sakit apabila hndk menelean . Badan brasa lemah , hilang selera makan .
Adakah itu kanser ? Kalau kanser mcm mana nk diubati ? Saya baru umur 14 tahun .. Mohon penjelasan .

Reply

Maya December 5, 2012 at 12:31 PM

Saya mengalami ulser d Bahagian tonsel tekak.. Iyanya sdh hanpir 5 bulan berlarutan… Sdh banyak Kali saya beer jumpa doktor btpemeriksaan.. Dan baru2 ink saya Ada lagi berjumpa doktor Dan Beliau memberi sy ubat antibiotic Dan bamboo salt… Akan tetapi masih lagi ulser di tonsel Ada..

Reply

Liza @ Adzriel AB December 6, 2012 at 10:21 AM

TQ for the info

Reply

raniA December 6, 2012 at 11:41 PM

Terima kasih untuk info* sya nie tgh bingg,sya selalu rasa lemas,sakit dada belah kiri,sakit tekak,sakit tgn kiri,sakit bahagian ulu hati,kekurangan berat bdn y cepat,pening2,muka pucat,lesu,kdg2 2 mcm nak tido ja,sya bukan letih sangt pun,y paling teruk,makan salah,tak makan lagi bermasalah,klu mkn saya pasti cepat knyang n sakit ulu hati,klu tak makan lagi laa tmbah teruk,,dah 2 tahun saya rasa sakit mcm nie,,pergi klinik,pun doktor cakap ok jer,,,yang paling sakit hmpir setiap mlm belakang dada sakit, boleh kah sya tau adakh ini pun berkaitan dgn ulser perut?

Reply

kistellq qhyunamiekoe qshikura December 22, 2012 at 10:32 AM

salam… sye nak tanye… sye dah lame btok2 tp ble sye pg cek klinik ok jer… dn sekrang ne btok2 sye msih berteruasan… dada sye dah smakng skit dek kerane btok…. sometime, kpala pun ade pning gak la… nk muntah pun ade rase gak… ade kah itu sbab2 menjdikan kanser

Reply

mira adora December 22, 2012 at 10:38 AM

salam… sye nak tanye… sye dah lame btok2 tp ble sye pg cek klinik ok jer… dn sekrang ne btok2 sye msih berteruasan… dada sye dah smakng skit dek kerane btok…. sometime, kpala pun ade pning gak la… nk muntah pun ade rase gak… ade kah itu sbab2 menjdikan kanser

Reply

ady December 24, 2012 at 10:56 PM

salam… sejak akhir2 ni saya kerap demam… dan ade kaitan jangkitan kuman pada tekak… dan saya dapati setiap pg saya bgn… saya telan air liur, saya terasa ade sesuatu pada tekak… tp xterasa sakit… saya ade perasan di tekak ni 3 bulan lepas tp jarang sekali terasa… tp smggu akhir ni, setiap pg. saya rasa benda tu… saya dapati simptom ni ada di tulis bwh kanser tekak… tp saya ingin pastikan… sbb saya xpena ade suara garau/serak, sukar menelan dan kelenjar membengkak di leher. ape pendapat admin?

Reply

JD February 14, 2014 at 8:42 PM

Sama dgn keadaan saya sekarang…mcm ada sesuatu je menghalang anak tekak…mula2 ingat sakit tekak..dh minum air ayam byk pun msh tak selesa anak tekak…adakah itu simptom kanser tekak?

Reply

JD February 14, 2014 at 8:44 PM

*air suam

Reply

Rafiq December 28, 2012 at 4:54 PM

Sy ad mslh ngn pening kpl dh hmpr setengah tahun. Skrgbrasa makin yeruk pening loya n raaa jantung n badan lemah je. Kadang raaa mk pitam n rasa berpusing tiba2.. Dh jmp dktr bnyk tp dktr ckp xd apa2 sy dh xtau nk buat apa. Risau mnyebungi dr sbb keadaan x beransur baik.. Sy nk mnx pndpt tntg pnyakit sy.

Reply

suzi August 4, 2014 at 3:36 PM

salam, en rafiq, mcmana dengan sakit en rafiq skang?sbb sy pun alami masalah y sama, sy pun x tahu nak buat apa bila pegi spital, doc x dapat nak sahkan sakit apa2

Reply

Lin December 30, 2012 at 11:01 PM

salam..saya nk tanye, saya sejak 3 hari ni, tekak saya rase skit bila nk telan sesuatu mkn atau minum….adkh ni tnde2 kanser tekak??

Reply

nazri January 3, 2013 at 10:30 AM

salam..sya nk tnya…sejk kbalkgn ni apabila sya tarik nafas , leher sya terasa sejuk..dahulu sya x pnh rsa sejuk sprti bgini bila sya tarik nafas…mohon jelskn…:)

Reply

baby laxoxa January 6, 2013 at 10:49 PM

asalam,kalau sakait perut berpanjangan dan pedih ketika makan i2 blh jdi tnda2 kanser ke??

Reply

zaza January 8, 2013 at 4:07 PM

pengalaman saya de kes di mana sorang staf yg mengalami ketumbuhan di rahim dan doc kata kena operate untuk buang ketumbuhan tu. tp kami syor makan makanan tambahan produk ni..dia bliding banyak.dan dia risau terus doc. dan doc tanya makan apa jadi bliding ni? dia jawab makan makanan tambahan ni. pas tu doc kata dia tak perlu lg operate lg kerana ketumbuhan telah pecah hasilnya bliding tu…
kes 2, sengugut yg teruk bila makan alhamdulillah baik seperti biasa.

Reply

dee February 5, 2013 at 1:36 PM

Boleh tau ape yeh produk tu?

Reply

Jejaka yang Ingin Tahu January 16, 2013 at 11:39 PM

assalamualaikum..saya selalu sakit dada dan perutberpanjangan,pening kepala dan masalah penglihatan…adakah saya menghidap kanser yang kr0nik??

Reply

aida damia bukan nama sebenar January 21, 2013 at 1:00 AM

Assalamualaikum, sy berumur 18 thun, sejk kebelakangn ni, sy selalu merasa skit di bahagian dada & tngn kiri, sy pun terfikir gk sy d kanser payudara tp sy xd tnda2, sy cume rs sakit lbih2 pd waktu mlm, n tgn kiri sy selalu kebas, n sy jugk d skit kepala n pening yg agk teruk, n sy selalu sgt rasa lapar walaupun sy dh mkn, n perut sy selalu kuarkn bunyi, sy rs tkut nk jumpa doktor, lbih2 lg untuk periksa bhagian dada sy sbb sy rs malu, ap yg ptut sy buat? Adakah sy menghidp ap2 penyakit?

Reply

afiza January 23, 2013 at 12:26 AM

saya berasa takut sebab kesihatan sy t’ggu skrg .. slpas sy dmam pnas bdan sy cpat lesu tidak b’maya . . sy cpat ltih, pning kpala, bila sy mniarap mata sy jd bgkak dan mata sy x dpt klihatan dgn jelas . . adakala sy batuk x lpas dan dada sy sgt brasa skit skli .. blehkh sy thu knp sy jd bgini ??

Reply

dalila January 25, 2013 at 5:37 PM

salam sy nk tya…haid sy x henti2 lg setelah 2 mggu..perut pingang sy skit sgt time darah tu nk kuar..dh g jumpa doct dia bg ubt horman utk berhntikan period tu tp than seminggu je pas tu darah haid tu kuar lg smpai sekarang.rasa sakit tu memang skit sgt2 lh sampaikan sy terpaksa berbaring jer..adakah tu tanda2 kanser ovari.

Reply

Anne January 30, 2013 at 6:18 PM

gadis runsing, sya pnah ade mak cik sya skit mcm awak tu. dia slalu pendarahan bgitu period tak teratur. kdg2 period berlarutan. bila dia cek hsptl, dktor ckp biase hormon tak tentu n bgi ubat hentikan period pn tak berkesan. dah 10 thn dia bgitu last2 baru dpt tahu yg dia ada cancer darah. tp masa tu dah tlambat la. better u pgi cek pakar d hsptl swasta.

Reply

Gadis serabowt pala otakk February 1, 2013 at 1:54 AM

Ada kawan saya dah 3 bulan sakit. Takk bole makan/minum apa.. Asyikk na muntahh jew. Badan dia makin lama makin susut. Sering lupa. Mata kekuningan. Kepala dia sering berdenyut2 sbelah sajaa tp takk mnentu. But when piyy klinik, dktr ckp sakit migraine biase jew. But saya pown ada migraine, tade laa smpai jd steruk dia. Tade satu dktr pown yg bwd pmeriksaan elok. Smua main2. Pnyakit apakah ini? Kesian saya melihat dia. Patutkah pergi hospital krajaan atau swasta?. Sapa yg ada jwpn cara brubat moden or tradisional tlg laa info saya. 0175103614. Saya jarang buka website.

Reply

loinis. February 2, 2013 at 9:27 PM

saya selalu mengalami kembung perut..dan bermasalah membuang air besar .saya risau sangat .dan adakah prodak yang boleh mencegah kenser?

Reply

Nura A March 20, 2013 at 11:36 PM

Loinis, boleh cuba hubungi sy 010-893 8359. Mencegah memang lebih baik dari mengubati.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=512336562125144&set=a.512335288791938.84554053.511939848831482&type=3&theater

Reply

E February 4, 2013 at 9:45 AM

saya ade teman lelaki yang mengalami sakit kepala sejak 2 tahun yang lalu selepas dia terlibat dalam kemalangan dan kemungkinan kepalanya terhentak. dan sekarang sakit kepalanya bertambah teruk. dan akan menjadi lebih teruk lagi jika cuaca panas ataupun berada di tempat yang terlalu ramai orang contoh nya shopping mall.. saya pernah membawanya membuat pemeriksaan di klinik kerajaan..tapi pegawai perubatan tersebut kata ia sekadar sakit kepala biasa dan hanya memberi panadol yg saya boleh beli di pharmacy. kini saya sedang berusaha untuk membawanya berjumpa doktor pakar.. semakin hari semakin teruk sakit kepalanya.. loya dan muntah2.. berubah menjadi pemarah bila sakit kepalanya menyerang.. dulu dia seorang yang komitmen terhadap kerja..seorang yg kuat daya ingatan. tapi sejak dua menjak ini dia mula menjadi pelupa sehingga perkara yg kecil pun dia boleh lupa..adakalnya pandangan menjadi kabur dan pendengaran kurang jelas..cepat letih & lesu..setiap pagi akan mendapat sakit kepala yang teruk.. hal ini betul2 menganggu saya kerana risaukan kesihatannya. saya hanya berpendapat jika ini tumor atau kanser mahupun darah beku kerana dia pernah mengalami kemalangan.

Reply

sarah April 12, 2013 at 5:54 PM

saya juga pernah terlibat dgn kemalangan. semenjak itu saya selalu mudah terkejut, rasa cemas, mau pitam. selang 2 tahun, saya diserang sakit kepala yang tidak terkata. penglihatan saya kabur, pelupa, muntah-muntah, sukar tidur, lesu dan lemah semangat,serta pemarah.saya jumpa doktor pakar tapi hasil pemeriksaan darah saya disahkan normal. saya semakin bertambah risau mengenai penyakit saya. apa yang saya dapat buat ialah ke pusat urutan reflexology dan penyakit saya sedikit berkurangan. namun tidak hilang sepenuhnya. saya takut bersendirian di rumah kerana takut pitam sehingga suami saya berhenti kerja kerana risaukan keadaan saya. sampai la satu hari saya ke farmasi yang berdekatan. saya hendak cari ubat yang boleh hilangkan masalah saya itu. namun pihak farmasi sarankan saya supaya saya ke klinik swasta(doktor pakar) yang dikatakan boleh selesaikan masalah saya. saya terus bergegas ke klinik yang dikatakan. alangkah terkejutnya saya bila saya dikatakan trauma akibat insiden kemalangan yang saya hadapi. doktor memberikan saya ubat yang perlu diamalkan selama 6 bulan. selepas 6 bulan penyakit saya semakin berkurangan. mungkin kerana ubat itu membuat kan seseorang itu cukup tidur dan mengelakkan diri dari stress dan mudah cemas. saya berusaha lari dari terus makan ubat dari klinik. apa yang saya lakukan ialah mengamalkan meminum rebusan mas cotek, rumpai laut dan rebusan sepang. syukur kerana saya telah mengalami kesembuhan setelah bertarung dengan penyakit ini selama tiga tahun. sudah hampir setahun saya bebas dari penyakit itu. apa yang penting ialah ceritakan punca penyakit dan penyakit yang dialami. Barulah doktor dapat tentukan ubat yang perlu kita makan. Dan jangan berhenti dari terus memberi sokongan kepada kawan anda yang sakit tu. pada saya, sokongan menyumbang 60% kepada kesembuhan saya. terima kasih ibu,ayah,adik dan suami tercinta kerana sabar menghantar saya ke sana-sini untuk berubat.

Reply

gadis ketakutan February 7, 2013 at 9:33 PM

Saya ada ketulan dekat depan atas tempurung kepala.semakin lame semkin besar.saya juga sering sakit kepala dan ada kalanya bile saikat ya pakai tudung ke ikat rambut ke tempat yang bengkak tu jadi sakit dan kesakitan tu sakit hingga dekat bahagian telinga.ada kalanya pening adakah benjolan tu kanser otak?

Reply

Nura A March 20, 2013 at 11:23 PM

kalau ikutkan statistik kmenterian kesihatan skrg hanya 3% rakyat Malaysia yang betul2 sihat..memang nampak mcm x logik tapi tgk lah skarang. Mcm2 org mengadu sakit. Sebab tu menjaga pemakanan tu penting. Dan sangat penting untuk kita ambil nutrien tambahan sebab mknan yg kita mkn belum tentu semua nutrien akan diserap oleh tubuh. Tu belum kira kalau nutrien tu dah hilang ketika dimasak. Dengan minum nutrien tmbahan boleh mengatasi kekurangan sesuatu nutrien dalam bdan kita dan pada masa yang sama mengurangkan risiko mendapat penyakit. Buat masa sekarang Seven+ nutrien tambahan yang paling baik pernah sy minum. Ekstrak daripada 7 Superfood dunia. sms sy for details 010-8938359

Reply

secret girl February 20, 2013 at 5:22 PM

saya nak tnyer,, saye susah nk buang air bsar,, bile buang msti akn bdarah,, saye juge kerap sakit perot,, skarang mkan pedas sikit pon xboley,, dye akan effect perot,, apekah saye ade tnde2 kanser??

Reply

fieqa March 6, 2013 at 12:07 AM

sya nak tnye nie. sya sLlu skit kple. ckop tdor kew x ckop kew Ttap jgek skit kple. sya pown x tau knpew? sya cpat lpew, cpat pning, skit kple, lemah dsb. dew kah ini tanda.tnda awal kanser otak?

Reply

idris March 8, 2013 at 8:22 AM

sy nk tnye..isteri sy mengalami pendarahan setiap kali kami besetubuh..apakah tanda 2 penyakit itu…

Reply

budak 16 tahun March 8, 2013 at 5:44 PM

tande2 bagi kanser otak,sume saye ade.. saye pernah sakit kepale yg amat teruk..and kadang2 sampai saye x gi skolah sebab sakit kepale sangat2.. baru2 niey pulak..saye x ingat aper yg berlaku semalam..penglihatan mate saye juga semakin hari semakin x kabur.. nak tengok ape yg cikgu tulis kat whitebord pon x nampak..saye punye keadaan niey serius or x? perlu ker saye ke hospital?

Reply

Shamila March 12, 2013 at 9:26 AM

sebaiknya kamu ke hospital
Dengar apa kata d0ktor..
Kalau kamu ada rabun,
Pastikan kamu pkai cermin mata yg bet0l..p0wer yg sepadan ngn tahap rabun kamu..
Kdg2, rabun juga ada kne mgena dgn sakit kpala.. B0leh migrain..

Reply

budak 16 tahun March 13, 2013 at 8:44 PM

saye x ade rabun…mak saye selalu mengatakan yg ia hanye lah pening biase sbb mak saye pon selalu pening tpi saye telah menghidap pening yg teruk selame 1 tahun 4 bulan… saye slalu memberitahu ibu untuk ke hospital..tpi ibu mengatakan bahawa jikalau membuat x-ray for brain,sel otak akan mati..macam maner 2?

Reply

z'mat March 20, 2013 at 11:02 AM

Cuba sandari membuat x-ray dibahagian kepala, berkemungkinan ada pendarahan yang saudari tidak tahu…

Reply

nadhir April 30, 2013 at 9:14 AM

sye pun cm tu juga…semuanye ade tanda2 diatas…nk bgtau mk ayah yg sye skit kpala terlalu kuat nnt mereka ckp pegi mkn panadol lps tu tido ..nnt baik ah tu…tp dh mkn panadol dn tido skit kepala yg kuat tu masih x hilang…sye tkut untuk membaritau mk ayah supaya bawa sye g jumpa doktor…cm ne erk..nk terang kn pd mereka…

Reply

Shamila March 12, 2013 at 9:20 AM

Apekah pula tanda2 untuk barah hati yang kr0nik?
Saya ada dberitahu, jika kerap tersedu2 dan kuku serta mata menjadi kekuningan, itu adalah salah sdikit tanda2nya..
Minta penerangan sedikit~
Tq

Reply

z'mat March 19, 2013 at 11:48 PM

Salam….cancer punca dari peningkatan dan kekurangan daya imun system… Jika tidak percaya, boleh tanya doktor tentang imun system.

Reply

sharifanun noor saadah bt syed ahmad March 20, 2013 at 4:21 AM

knpa sy rsa skt kpla y terlalu skit.bdn sy smkn ary smkn lmh,kdng rsa pnng n asa mcm nk pintan..adkh i2 simtom2 dya

Reply

z'mat March 20, 2013 at 10:58 AM

Berkemungkinan saudari kekurangan oksigen dalam saluran darah… Dan bila kurangannya oksigen dalam saluran darah, peredaran darah akan menganggu kesemua saluran…amalkan senaman dan makan makanan yang tinggi tahap oksigen nye…

Reply

nur farhana afifah March 20, 2013 at 8:44 PM

mcm mne law dye slalu pengsan. . pening kepala. . hampir stiap hri mcm tu. . nape erk, . .

Reply

Nura A March 20, 2013 at 11:21 PM

kalau ikutkan statistik kmenterian kesihatan skrg hanya 3% rakyat Malaysia yang betul2 sihat..memang nampak mcm x logik tapi tgk lah skarang. Mcm2 org mengadu sakit. Sebab tu menjaga pemakanan tu penting. Dan sangat penting untuk kita ambil nutrien tambahan sebab mknan yg kita mkn belum tentu semua nutrien akan diserap oleh tubuh. Tu belum kira kalau nutrien tu dah hilang ketika dimasak. Dengan minum nutrien tmbahan boleh mengatasi kekurangan sesuatu nutrien dalam bdan kita dan pada masa yang sama mengurangkan risiko mendapat penyakit. Buat masa sekarang Seven+ nutrien tambahan yang paling baik pernah sy minum. Ekstrak daripada 7 Superfood dunia. sms sy for details 010-8938359

Reply

z'mat March 22, 2013 at 7:55 PM

Berkemungkinan saluran oksigen mengalami masalah, menyebabkan pengsankan? Boleh hubungi di number 017-8279005 wassap/call..

Reply

MAS March 23, 2013 at 2:59 PM

kenapa kadang2 saya rasa pening nak pitam???
itu disebabkn stress ke??

Reply

fakrul March 25, 2013 at 10:38 AM

saya dapat tahu ade satu ubat kanser yang memang berkesan untuk pesakit yang mengalami semua jenis kanser.kawan saya yang mengidap kanser payudara dapat sembuh sepenuhnya, mungkin you alls boleh rujuk di website ini..

semoga membantu

http://www.ubatkanser.com

Reply

fazillah April 10, 2013 at 6:09 PM

askum…sy fazillah…umur 14 thn….nak tanya….klau kepala terhentak didinding….adakah akn menyebabkan barah otak…..sbb….sjk kepala sy terhentak…darah dikepala x henti2…..dah nak msk 3 mggu….skrg nie pon kepala sy asyik skit….penglihatan sy pun kabur…. sy x pergi jmp dr….n family sy pun x tau hal nie…. sy harap pertanyaan sy dijwb dengan segera….

Reply

fitriah April 12, 2013 at 5:04 PM

saudari nadira, saya bersimpati dengan masalah darah haid tidak berhenti. menurut ayah saya mungkin saudari mengalami masalah turun peranakan. menurut ayah saya, tanda-tanda turun peranakan ialah, darah haid tidak berhenti, sakit pinggang dan sakit bahagian ari-ari. ayah saya banyak mengubati wanita yang bermasalah sedemikian. hanya diberikan akar kayu untuk direbus dan diminum.tapi kena lah berpantang pelabagai jenis makanan semasa meminum ubat akar tersebut. kalau saudari masih menghadapi masalah tersebut, saya boleh bantu saudari untuk dapatkan ubat akar kayu dari ayah saya. saya sendiri pernah mengalami masalah saudari.sekarang, alhamdullillah, saya sudah sembuh.

Reply

Aya April 13, 2013 at 6:36 PM

Ada sesiapa boleh tolong Saya? Saya sering mengalami rasa loya selepas makan atau pun sebelum makan setiap hari. Adakah ini salah satu tanda kenser? Tolonglah Saya…………..

Reply

faizul April 15, 2013 at 9:35 AM

hai..sye nk tnye..da dekat 3 bln dada sye sbelah kiri selalu sakit,kdg2 nk tarik nafas rase berat mcm di tindih batu kt dada ni..pastu sering rase kebas kat blakang dada kiri..ade pegi cek jantung ari tu,tapi doktor kate sume ok..tapi masih jugak sakit smpai skang..ape sbenar nye penyakit ni ye?

Reply

Kak jamu April 23, 2013 at 1:00 AM

Menurut pengalaman saya masalah haid terganggu besar kemungkinan anda menghidap permulakan barah Rahim, pada peringkat permulaan anda akan mengalami keputihan (dipangil penyakit puan oleh dahulu kala) berpanjangan sehingga bertukar menjadi kuning kehijauan dan akan merasa gatal2, berbiji2 seperti ruam di celah kemalangan. Ada pula pengalaman pelangan saya menghidapi ulse di kawasan liang Faraj hingga ke pintu Rahim, sehingga pintu rahim membengkak itu pun sebab haid tak lancar, tersekat dan tak menentu lama kelamaan akan menjadi kenser servik, bagi anda yang bersuami akan merasa sakit waktu hunbungan sex. So kalau mengikut para Doctor jika segala cara perubatanya penyelesaiannya dioprite buang Rahim.’Kesian, sayang, jangan, habislah, auzubillah, sayang nya’. So di sini saya ingin membantu setiap masha allah ada jln, sila lihat instagram saya rvbeauty or SMS or whatsapp 0162906338, insa allah saya akan membantu anda. Cara tradisional boleh membantu segala permasalahan anda, boleh jerawat diri anda sendiri di rumah tidak perlu berjumpa doktor atau sesiapa(malu/segan),

Reply

kak jamu marsha October 20, 2013 at 10:51 PM

asalamualaikum jika sesiapa mempunyai masalah keputihan yg keronik, ulcer, bengkak pangkal rahim, mempunyai keputihan sererti oat yg basah , lika dalaman dan ulcer saya ingin membantu anda begitu juga bagi anda yg mempunyai masalah susah buang air besar, obess, igin menguruskan badan, mempunyai penyakit air terperangkap dalam badan sila layari email addres saya kak_jamu marsha atau 0162906338 whatsaap /weechat bila2 masa sahaja terima kasih.

Reply

nadhir April 30, 2013 at 8:59 AM

salam,sye ingin tau benda yg same tentang masalah kanser otak…sye pun mempunyai tanda tanda begitu…sye slalu skit kepala…pelupa,penglihatan sye pun kabur…sye dh bgtau mk ayah sye yg sye slalu pening kepala dn ketika cikgu tulis nota at depan sye x nmpk dgn jelas walaupun dr jarak dekat…adakah btol…sye tkut hndk membagitau emk dn ayah tuk bawa sye g jumpa doktor…nnt mereka akn bertanya knapa…

Reply

nadhir April 30, 2013 at 9:04 AM

sye yg bertanye td….umur sye bru 13 tahun…sye slalu dengar yg owang kene kanser otak slalu diserang penyakit migrane…sye x pasti yg sye ade migrane ke x…tp pernah skali mengalami skit kepala yg sngt kuat pd thun lps…dh tido dn mkn ubat tetap skit…mk sye pun ade migrane…migrane mk sye berpunca dr resdung…sye pun baru kene resdung…penyakit yg diwarisi oleh mk sye dn diwarisi oleh ayah,kakak dn sye…tp mk punye yg pling teruk smpai kene migrane…adakah slh satu punca kanser otak ialah migrane…

Reply

Nur Kasih May 1, 2013 at 12:52 AM

Salam…saya selalu rasa pening2,pitam,pastu mata sya makin lama makin tak jelas….kadang2,bila rasa terkejut ke ape ke,kelapa saya terus rasa sakit . Risau jugak kot2 ade barah otak…boleh saya tahu kenapa????

Reply

Nur Ain May 1, 2013 at 12:59 AM

Salam……saya nak tahu la kenapa saya jadi pelupa…selalu sangat..kadang2 benda tu baru terjadi tadi,tapi saya langsung tak ingat…saya jugakk selalu pitam,pening2,sakit kepala…saya cuma risau kalau saya ada barah otakk..tuu je…boleh bagi tahu saya takk kenapa jadi macam ni????kalau barah otak,,,macam mana nak sembuhkannya ya???? Tq….

Reply

rayyan May 3, 2013 at 1:45 PM

Assalamualaikum,saya nak tnye sejak kblkngan ini saya kerap pning kpala ,mata kabur,skit bhgian pinggang,rasa nak mntah,sblum ney saya ada pnykit buah pinggang tapi dah sembuh,saya takut jmpa dktor,apa masalah saya..?Terima kasih

Reply

bella May 9, 2013 at 10:23 PM

saya nak tny knp period saya x henti2 ya..

Reply

as May 10, 2013 at 9:36 PM

saya.. setiap hari bersin pg petang malam..sampai nak tido pn tak bolehh.berpeluh ,sakit kepala…setiap hari makan ubat baru kurang bersin tu..kalu tak makan ubat..parah jadi nya..
dah buat rawatan n makn ubat tradisional pn masih sama..nak jumpa dokt takut la pulak..
adakah tu tanda resdung atau kanser hidung.

Reply

anis amira May 13, 2013 at 8:58 AM

salam…saya sntiasa skit kpla…kalau tak kuat pown dia akn rasa juga…kdang2 sy akn nmpk mcm prcikn api…ada la dlm 5min…sy xbleh bau stong dan mknan2 yg brbau dan akn mnyebabkn sy pning n smpi munth2….kitaran haid sy pown xmnntu…hr 2 sthun sy xdtg haid…bila dtng 2 pown ckit je…ble jmpa dktr dia kte hormon xstabil….ada cara x untk hilngkn mslh sy 2…thnk u

Reply

lan May 14, 2013 at 7:04 PM

Salam…bleh tnye x? Kalau kepala selalu kebas tiap kali nak tdo tu sbb ap ye?? Dah tu x bleh guna bantal terus rasa pitam,mabuk cm nk munth j..n nampak dnia ni mcm gelap je.. doc ckp pkra biasa je…tpi sye rsa ni mkin serius jelah…

Reply

khalisah May 30, 2013 at 10:10 AM

salam , boleh tanya tak ? saya mudah lupe apabila melakukan atau menghafal , mata saya pula selalu kabur dan gelap , saya kerap kencing berdarah . dan rambut saya selalu gugur adakah itu petandanya ? saya takut untuk berjumpa dengan doktor

Reply

Syhera Rosdan June 1, 2013 at 7:42 PM

Assalammualaikum , saya ingin menayakan tentang kanser otak.
Antara tanda – tanda di atas. Saya hanya mengalami sakit kepala atau pening. Walaupun tidak teruk , tapi ia kerap berlaku seolah-olah kepala saya kena hentak dengan sesuatu yang objek. Adakah itu tanda – tanda ada nya kanser?

Reply

ceritaku ulala June 2, 2013 at 9:14 PM

assalamualaikum n salam sejahtera semua. saya sakit kepala sejak form 1 sampai form 3 sekarang ni. one day, saya p klinik then, doc cakap saya migrain je. tapi bila saya research pasal migrain, tadak lah seteruk mcm saya. 30/5/13 parents saya bawak saya p hospital besar then doc cakap saya tro. masalahnya saya tak tahu ‘tro’ tu apa benda. then, doc suh saya dtg pulak hospital 26/6/13. so, kepada yg sakit2 tu, cepat2 lah p jumpa doc. jgn takut2 sebab ini urusan kesihatan kita. jgn tunggu smpai sakit tu nanti jdi semakin kronik. btw, yg mana2 ada sakit mcm saya or tahu anything about penyakit yang saya alami, plis sms saya di 0145413299. tq ;)

Reply

Najwa June 10, 2013 at 12:59 AM

Salam.. Saya 19 tahun.. Dan saya nk tnye, sy sering mngalmi sakit kepala dibhagian kiri sahaja.. Sehinggakan ingin mmbuka mata pun susah.. Telinga sy dibhgian kiri pn terasa skt sprti ad keluar gas dri telinga.. Sy akn terasa skt pd waktu ptg dan malam.. Saya nak tahu ap punca sakit dan apakah penyakit nih??

Reply

HARIMIN WAIL June 13, 2013 at 6:40 PM

saya mengalami sakit perut pedih ulu hati da hampir 3 tahun. saya telah membuat pemeriksaan di hospital dan sudah dua kali teropong dalam perut tapi doktor bilang tiada masalah cuma gastrik ringan je.cuma dibagi ubat omeprzole untuk beberapa bulan.tapi sehingga kini penyakit yang ku tanggung ini masi tk da perubhan walau pun selalu makan ubat.mala sejak akhir2 ni seakan lain betul sakitnya pedih,sesak nafas,sakit belakang yang teramt sangat,sakit dadah,dan radang parut,24 jam sakit,makan sikit makin skit 2- 3 jam baru hilang sakitnya.tu pun bukan hilang sepenuhnya sentiasa perut tidak selesa.yang aku takut pula seperti ada benjolan bahagian perut abdomen bila di pecet sakitnya bukan kepalang pandai merebak disemua parut dan belakang saya..tolonglah saya apakah penyakit saya ini gastrik atau tanda2 kancer usus..dan apa yang saya perlu lakukan…

Reply

Syu June 17, 2013 at 9:48 PM

assalamualaikum, saya nak tanya maksud perubahan personaliti pada kanser otak tu mcm mana?

Reply

Kathy June 19, 2013 at 6:50 PM

Assalamualaikum wbt semua,
Takut bila baca komen di atas. Macam2 penyakit ade.. Pengalaman saya dulu kena ovarian cyst cukup mengajar saya agar lebih berhati2 dlm diet pemakanan setiap hari.. Dan lagi satu utk kwn2 semua jgn lupa ambil supplement utk kuatkan sistem imun badan kita.. Insya Allah Allah swt akan bantu kita sekiranya kita berusaha.

Reply

Nuramirah June 23, 2013 at 2:03 PM

Maafkan saya,saya cuma hanya ingin tahu kondisis saya,saya mengalami keguguran rambut yang amat melampau dan tubuh saya mengalami sengal2 di bahagian tulang tidak kira atas atau bahagian bawah.kadang2,saya mengalami sukar untuk mengankat barang seperti biasa,Apakah masalah yang saya alami sekarang,tolong balas sebab saya masih muda,mungkin tidak terlambat untuk saya ubati penyakit tersebut…

Reply

Fayleecia Robert July 8, 2013 at 10:43 AM

Haid saya tak pernah berhenti keluar sejak saya mengambil pil regulon, doktor kata pil tersebut adalah untuk merancang kehamilan dan mengeluarkan darah haid.Tapi sampai sekarang haid saya tak berhenti..muka saya pun dah pucat.kalau ditoreh pun takkan ada darah yang keluar…sampai suatu masa saya terlalu pening dan saya pitam dalam bilik mandi…adakah ini satu petanda yang saya akan menghidap kanser

Reply

Sutra Sailandra July 11, 2013 at 11:06 PM

As salam kepada semua , semoga semua dalam keadaan sihat dan sejahtera…
sy ingin mencadangkan kepada sesiapa yang memerlukan khidmat nasihat PERCUMA tentang kanser ke page kami di https://www.facebook.com/alternativecancertreatment

Reply

najwa July 13, 2013 at 3:12 PM

kalo saket dade belah kanan saket ape ye

Reply

gadis July 14, 2013 at 4:04 PM

saya pon slalu sakit kpla..loya..kdang2 kluar rmh mcm nk pitam..tp prnh skli dmam trok doc ckp drah rndh sgt …ingtan pon dah tak kuat..skit2 lpa ja…mcm mna erk??

Reply

NORLELA July 15, 2013 at 2:10 PM

salam… sejak akhir2 nie saya search kat google tentang penyakit kancer otak…saya berumur 21 tahun. kebanyakkan simtop yang ada, saya ada rasa.macam pening kepala sampai nak tunduk pun sakit sangat, kebas badan. tangan kiri saya juga tidak kuat.nak angkat air sebaldi pun tak larat. kalau muntah pulak kadang2 tapi kebanyakkannya pada waktu pagi saya muntah. saya dari memang tidak rabun dulu.naik je umur 17 tahun saya pakai. makin lama saya rabun.tambah lagi bila saya rasa nak pitam bila saya bangun dari baring walaupun hanya sekejab sahaja. baru2 nie baru saya perasan.saya sangat lupa ape yang saya lakukan dan ada kala saya nk dalam pikiran saya nak ambik barang lain, tapi tangan saya ambik barang yang lain.itu sangat merunsingkn saya. dan saya memerlukan nasihat tuan.dan saya beranggapan semua ni hanya masalah biasa bagi saya…bantuan tuan sangat saya hargai.

Reply

one diretion July 16, 2013 at 7:44 PM

errrrr….nk tanya ckit??? knpa hid sya blum dtang hea.. blh tlong kan??? sekalipun tak der..takut lah..

Reply

fafa August 29, 2013 at 10:24 PM

saye pon same.. daa hampir 5 bulan sye tak dtg haid..sye tkut nak jmpew doktor..tlong sye..

Reply

anis July 22, 2013 at 10:43 PM

saper2 yg ade sakit kepala tu cuba mkn habbatussauda..blh cri kt hpa @ halagel..pengalaman sya dlu mmg selalu skit kpala tp skrg alhmdulillah..

Reply

samsuriana ahmad July 24, 2013 at 12:59 PM

Suami saya pernah tembuk paru2.sbb masa tu dia kena sesak nafas yg teruk.dokt ckp paru2 msuk angin.suami perokok tegar.dokt nasihat jgn merokok.tp degil.itu 5 thn dahulu.tp skrg dia slalu batuk2.1 hari mesti akn batuk teruk.klu tegelak kuat dia akn kena batuk yg teruk.kekadang kering.kkdg bkahak.bdn slalu skit2.kaki pn slalu sakit…batuk ni dh lama sy dgr.bila g jumpa doktor….batuk biasa je…..apa sbenarnya je….sy tkut sgt…sbb ayah dia meninggal pn sbb skit kansel paru2…tlg bantu sy…atau ini mmg akn tjadi pd perokok..batuk2 tu biasa

Reply

azlan July 29, 2013 at 8:29 AM

saya nak tahu, saya ni selalu sakit kepala sebelah la..kadang2 kanan, kadang2 kiri sampai ke tengkak..kalu sakit 2..mata sebelah sakit 2 mesti sakit dan ia mnyebabkan muntah..angin badan pon banyak..pergi check doktor biasa kata hanya migrin..

Reply

maria July 30, 2013 at 11:30 AM

salam, apa yang di alami saudari nuramirah sama dengan situasi saya. rambut gugur dah hampir botak. sering sakit kepala dan loya2 tapi tak keluar muntah tu. kadang seluruh badan rasa sengal2 seperti di cucuk2..dada juga sering sakit dan demam dtg kejap hilang. seram2 sejuk2. pergi check doc ckp tkde sakit jantung..ada kah mslh ni melibatkan kepala atau tanda2 kanser ? saya sgt takut. lately asyik search kat internet bkenaan dgn kanser.

Reply

seorang isteri July 31, 2013 at 2:52 AM

sy nk taye adakah tanda -tanda awal kanser pangkal rahim adalah keluar darah setelah bersama suami?

Reply

risako August 31, 2013 at 5:28 PM

salam. sy ingin bertanya ttg mslh yg sy hadapi skrg.
skrg apbl sy dtg haid, sgt2 menyakitkn. bulan lepas, pd awal haid,
mmg sakit apbl rahim mengecut smpai sy mutah2. lepas 1hr menghidap
senggugut, perut sy sblh knn pula sakit. nyeri yg teramat shgga xada selera mkn.
smpaikn ibu pn nk bwk ke emergency tp sy xnk. lepas yg knn tu skt,
nyeri tu akan pergi ke tgh2… bisa n tajam smpi nk berdiri pn sy xdpt.
tp sy cuba thn skt tu smpai bbrp hr ok. then bln ni plak,
bda yg sm blaku. 1st n 2nd day mmg skt smpai mutah n hmpir pengsan.
nyeri blaku lg d bhgn knn tp skt kurang dr bln sblmnya. namun nyeri d
bhgn tgh pula sgt2 menyakitkn. skt tu hilang dtg.. kdg dh ok, dpt la sy mkn.
bln ni simptom br lg timbul bila sy kn cirit pulak. da xdpt mkn sbb nyeri d tgh2 perut,
klu mkn mmg bisa. pastu nk kn cirit lg. sblm ni sy xpnh kn simptom ni
time haid. yg ada snggugut yg skt tu jer. x smpai mutah, hmpir pengsan n cirit.
sblm ni jgk sy mmg ada skt d bhgn knn perut tp bkn dlm ms haid. ms biasa jer
n sy tahan. xpnh chck.. sy pn trngat dulu, dlm bbrp bulan sblm ni, ada benjolan
yg nmpk kat rahim sblh knn. sy xtau tu ape sbb igtkn normal sbb tak sakit.
ada sapa yg kn tanda mcm sy tak? ibu sllu pesan jmpa doc tp klu da jmpa doc,
time tu da xsakit lg. sbb tu yg mls tu. hehe. hrp dpt bantu n bg sy info sdkt. tq

Reply

Kak jamu October 19, 2013 at 7:22 PM

Asalamualaikum…tu masalah biasa jetu sekadar sengugut je tapi dah ketab keritikal…kalau dibiarkan akan menjadi mudarat….anda akan mengalami kemandulan susah mengandung….bagi sesiapa disini yg ingin mendapat khidmat nasihan tentang kepala sakit dan masaalah haid yg tidak lancar , masalah dalaman kelur nanah ke keputihan ke apa2 sahaja menyakut rahim dan kepala insaallah saya akan membantu sila whatsaap or weechat 0162906338 kak jamu

Reply

lalaheol September 4, 2013 at 11:43 PM

umur saya 15 tahun . 1st period datang masa saya 13 tahun bulan november . sejak saya period , kadang2 ada kadang2 takde . tapi saya tahu tu normal bagi orang yang baru je ada period ni . tapi tahun ni , period cuma datang 1 kali je masa bulan April . bulan jan&feb&march tak datang pun so saya pergi check doctor , dia cakap sebab stress dan hormon . dia bagi cuma ubat melancarkan urine je T^T tapi april datang juga period saya tu . lepas april , tak pernah lagi datang sampai lah sekarang bulan september . saya makin risau sebab berat badan saya makin bertambah walaupun saya tak makan banyak sangat -.-’ urghh sejak akhir2 pun ( sebulan lebih ) saya asyik pening2 je … stress pun takde lah sangat . masa bulan 1-3 maybe saya stress tapi sekarang tak sangat . tinggi saya 154/156cm . berat dulu ( masa period normal ) 42kg tapi sekarang ni 45/47kg . saya risau sangat dan malu sebab kawan2 asyik cakap saya dah chubby . TOLONGLAH SAYA …..:’(

Reply

lola September 18, 2013 at 3:28 PM

umur saya 27 tahun saya mengalami sakit kepala bahagian atas dan belakang kepala,dan kadang2 lenguh di bahagian tengkuk.sakit yang saya alami bagaikan rasa dicucuk2.Tolong bantu saya berikan info hilangkan sakit kepala saya, terima kasih.

Reply

azza September 24, 2013 at 9:45 AM

Sy berumur 25thn.sy ingin tau..bahagian tepi payudara sy ada lebam merah tengah tapi tepi mcm ada lebam hitam,bahu pulak rasa lenguh..sakit jugak tahan..kenapa ye?adakah itu hanya luka biasa?siapa yg tahu tlg bls..tq

Reply

cik siti September 24, 2013 at 12:31 PM

Assalamualaikum.. Saya nak tanya, saya sering mengalami lelehan cecair dari vagina yang agak kurang menyenangkan @ berbau. Tetapi tidak menyebabkan gatal2 pada vagina saya.
Soalan saya, adakah ini yang dimaksudkan dengan Kanser Pangkal Rahim ???
Tolong bagi maklum balas.. :(

Reply

Ketentuan Illahi September 24, 2013 at 3:55 PM

Assalamualaikum.Saya ada mengalami pendarahan seperti datang haid.Tetapi,berlarutan,kadang-kadang ade ketulan darah yang agak besar keluar.Setakat ini,pendarahan itu agak banyak.Pada mula-mulanya saya ingatkan datang haid,akan tetapi saya sudah hampir sebulan mengalami pendarahan.Kekadang ada mengalami sakit yang sama dengan sakit apabila datang haid (segugut).Adakah ini kanser?Saya takut sebab saya tidak pernah melakukan hubungan seks dan sekarang saya berumur 21 tahun.

Reply

hisham October 4, 2013 at 3:37 PM

salam…pada badan saya tedapat ketul2 sebesar jari telunjuk,kalu tekan kadang2 tu rasa ngilu jer,saya risau takut tu tanda2 untuk mendapat kanser..

Reply

Farah. October 21, 2013 at 1:28 PM

Salam. sya selalu mengalami sakit dlm perut. cthnya mcm gastrik, setiap kli dtg haid senggugut yg teruk. 2 kali sya buang air besar berdarah, berat bdn sya smkin kurang, penglihatan mmg rabun, bila sya makan sya slalu berasa loya, kdg2 sakit dlm kepala, hm adakah ni kanser? saya tkut nk jumpa doc. hrp siapa yg tahu reply la.

Reply

evva October 22, 2013 at 1:23 AM

slam,dada sya xlps brnyawa.., kepala kerap pening , penglihatan kerap nmpk gelap…

Reply

Hajar October 23, 2013 at 2:30 PM

Assalamualaikum . . Sejak akhir-2 nie saya selalu makan banyak . . Tp berat badan saya still tak naik-2 . Saya sering sakit perut . Terutama waktu pagi . Saya jugak susah buang air besar . Bila buang air besar saya akan terasa sakit dan byk darah keluar . Apa penyakit yang saya alami sekarang ? Saya takut nak bgtahu parent saya . Sebelom nie saya dah ada penyakit anaemia . Macam mana saya nak ubati penyakit saya nie .

Reply

azmi June 26, 2014 at 12:53 AM

Biasanya kalau sakit semasa membuang dan ada darah merah pekat keluar adalah buasir, sama dalaman (rektum) atau luaran. Kemungkinan juga anal fissure. Tapi kalau darah tu agak hitam dan beserta lendir tu tandanya pendarahan di pertengahan atau bahagian atas usus. Kalau sembelit banyakkan makan pelawas, makan buah & sayur banyak2. Banyakkan jugak minum air kosong. Rajin2 bersenam, inshaAllah.

Reply

amy November 10, 2013 at 3:03 PM

salam…da dua minggu sy rasa..mual2 hilang selera mkn..sakit kepala…ssh nk tido…x bermaya…rasa mcm nk baring je..knpa ek??

Reply

sa November 12, 2013 at 7:32 PM

Sya lewat dtg haid wt prtma kali.perut sya akn kmbung sgt mnjelang mlm dan agk bkurangan pd siang ari.sya sntiasa mual,skit n pning kpla,cepat lelah,brpeluh mlapau.slera mkn brkurangan.dh ambil ubat utk turunkn priod tp xbrhsil.sya blum brkhwin

Reply

mariana November 20, 2013 at 1:30 PM

Sudah 3bulan saya rasa xselesa dlm perut.nak buang air besar sakit sangat. dada sakit.g check jantung doktor kata ok je.hidung pun dah sumbat sebulan. tak selesa nak bernafas.badan semua sakit2..tak tahu lah kenapa..

Reply

siti rohani anie November 26, 2013 at 2:03 PM

sy ada mslh sembelit yg serius n selalu sakit pd bhgian ari2 n bl bersama dgn suami,sy dah buat medikal checkup tp semua ok…papsmer 2x setahun…rs x tau nak buat apa! mknan tmbhn dah mcm2 sy cuba…

Reply

nia December 11, 2013 at 8:26 AM

Setahu saya tanda barah otak paling dahsyat, cepat lupa hal semalam, pening yang memusing dan darah keluar dari hidung. Ada juga barah otak yang kita tak sedar dan simptomnya takde, tiba2 meninggal. Hal ini terjadi pada kawan saya sendiri merangkap kakak angkat saya.

Reply

Minjae December 20, 2013 at 10:36 PM

Boleh saya tahu jika seseorang itu ad barah otak,bapekah jangka masa untuk dia?

Reply

Syaza December 27, 2013 at 11:24 PM

Salam. pusat rawatan alternatif Luqman Herbs Centre menyediakan rawatan untuk penyakit kanser, sopak, psoriasis ,diabetes dan sebagainya. pusat rawatan Luqman Herbs Centre terletak di Seksyen 9 Bandar Baru Bangi dan di dalam bangunan The Summit, Subang Jaya.Hubungi 0146332307 /0102605724 untuk temujanji. Terima kasih.

Reply

fairuz January 4, 2014 at 1:10 AM

Salam.. Sy msh blm bekahwin cmanya sejak 2 bulan ni period sy melebihi 2 minggu…(tp darah y kluar 2 xbyk) segugut skit perut kdng2 je… Adakah sindrom ini biasa?? Sy mls jmpe doctor sbb byk benar soalan y die bakal tye(bt sy rimas) huhu lbh krg 4 bln lpas sy ada menjalani 1 operation membuang abcess dibagian pangkal peha..adakah ini memberi kesan terhadap period sy??

Reply

nurul January 15, 2014 at 2:24 AM

Salam.nk tnye.sy ada mslh faraj..akan ada lendiran bdarah sblm dan selepas sy period.agk lama blaku.tp akhir2 ni mcm kera blaku.ada pandangan x?utk ubat sampingan.nk jmpe doc sakit puan kt mane elok.act segan nk jmpe doc.

Reply

Syazwanelly Ellysyazwan January 22, 2014 at 12:53 AM

Sy sllu skit kpl bhgian dhi smp tgh kpl,pning,kabur,mnth kkdg loya tkak..adakah 2 pnc nk kena cancer

Reply

nani January 25, 2014 at 1:16 PM

salam..sejak kebelakangan ni, sye selalu pening kepala..pada masa yg sama, mata sye akan jadi kabur. sye juga sering lupa n blurr..bila sakit kepala pula sye rasa mcm ada org cucuk2 kepala sye..bila sye baring then nak bangun sye akn rse pening n nak pitam..perut sye juga rasa tak selesa n sye akan rasa loya..personaliti sye pun kadang2 berubah…adakah sye mengiidap kanser?

Reply

Anorexia January 26, 2014 at 1:08 PM

saya dah mengalami batuk yang agak lama..dan slalu rasa sakit di dada dan belakang badan berpanjangan adakah itu tibi or serius????

Reply

gadis buntu January 27, 2014 at 1:56 PM

Sy kerap sakit perut. Loya2 perut sy slalu mncucuk dan cepat kembung.. adakah sy mngidap cancer?

Reply

confus3d February 7, 2014 at 1:00 PM

sy period sprti biasa 7 ari semingu.. tpi dlm 3 ari kuar bnyk drh dan hari brikutnya sikit2 sahja..selpas 2, 3 ari period da bhnti tp tb kuar balik dgn drh yg bnyk dan ketul..adakah ia pekara normal atau tanda2 kanser

Reply

wonders February 9, 2014 at 9:17 AM

salam , saya nak bertanya sesuatu . saya kerap sakit kepala . rambut saya juga kerap gugur . perkara ini sudah berlanjutan selama sebulan . setiap kali saya mahu membangunkan diri setelah berbaring , rasa sakit kepala saya seperti dihentak sesuatu . saya ada mengadu pada ibu dan dia beritahu itu hanya sakit kepala biasa . adakah itu memang satu penyakit normal ataupun tanda awal kanser ?

Reply

Ridzuan February 26, 2014 at 11:02 AM

Bismillahirahmanirahim..

semua..kembalilah kepada Sunnah Baginda..InshaAllah..setiap Sunnah ada kejayaan….mulalah amalkan pemakanan Sunnah…tanyalah mereka yang lebih mahir..yang pasti.. YAKIN pada Allah..yakin disebalik sunnah itu ada kebaikkan…percayalah..contoh..amal makan Habbatus Sauda/Madu atau cara pemakanan yang betul (cnth: jgn mkn susu+buah dll) ..nampak mudah kan? tapi sebenarnya sangat BESAR kesan pada kita..cubalah..cubalah..cubalah amalkan dari seakrang..mungkin kesan kita tidak nampak sekarang ni..tapi di Usia mendatang siapa tahu…percayalah…

Reply

nazilah ramli March 13, 2014 at 3:33 PM

Salam,kepada mereka yang menghidap penyakit kanser samada lelaki mahupun wanita elok makan daun belalain gajah samda bt ulam atau kapsul dia..yg asli lg elok sbb xde bahan pengawet..Insyaallah

Reply

eja March 29, 2014 at 1:03 AM

assalam…sy nk tny sy pnh wat ujian faraj n doc ckp faraj sy xde msalah tetapi darah kluar slepas stiap kali sy bsama suami..slain itu darah sy xbrenti hmpir 4 bln…sy belum check wat kali kedua n now bibir faraj sy mcm bengkak n sy sering dmam sjak darah tu xbrenti…mksd nye suhu bdan sy sering xnormal….sy ade membace artikal kanser n adakah kanser boleh di kesan awal???

Reply

Gadis risau April 3, 2014 at 1:43 AM

Boleh sy tnya soalan..kalau dekat mata bwah kelopak mata ad biji kecil..apa maksud nya tu

Reply

ecah April 3, 2014 at 3:15 PM

Sy ad semua simptom barah otak cume sy xpernah pengsan tp bila saya pergi jumpa doktor jawapan same je .. sy trlalu byk berfikir. sy buntu sgt skrang,,nak pergi hosp swasta mahal., sy muda lg,

Reply

secrete July 31, 2014 at 8:41 PM

Mcm mna awak rasa..maksud saya apa simptom yg awak rasa

Reply

eye you April 12, 2014 at 7:05 PM

Salam. saya ingin bertanya, saya selalu rasa sakit kepala yg teramat sgt dibahagian kiri hadapan dekat area kening, mata dan dahi. Selain itu saya juga tdk datang haid lebih 3 bulan. Saya juga akan merasa loya selepas makan dan kadangkala terasa sakit dibahagian perut seolah2 spt senggugut juga selalu berasa pening. Boleh saya taw apa penyebab masalah ini?

Reply

ummi aqif April 18, 2014 at 3:41 AM

tQ for d info…
benda cam gini xleh amik mudah..
tup2x dh teruk baru dapat tau..
nauzubillah..

Reply

bull April 21, 2014 at 11:01 PM

Hye saya nak share satu benda tentang sakit di perut..semalam kawan aku punye anak sedara meningal dunie sebab sakit diperut..dia sudah beberapa kali ke hospital dan pihak hospital mengata kan ianye sakit biasa..akhir nye dia hidap cancel usus

Reply

Nieysa May 2, 2014 at 11:37 PM

Salam..sya nk bgtau..knpa ya..kepala kadang2 rasa pening kuat sngt sampai tak tahan..kadang2 hilang…kadang2 datang..Terlalu sakit…jumpa doktor…cakap..pening biasa saja..Penglihatan pun kurang jelas…kadang2 apa orang cakap…terus lupa…adakah saya mengalami kanser juga..

Reply

darmowe ogłoszenia lomza darmoweogłoszenia.lomza.pl May 2, 2014 at 11:37 PM

Poważany tego, że nie miłuję go na to samo w woniach.
Przedtem dobędę w ciemnym sklepieniony w nocy oddechu,
Prawdopodobnie kolejnych kwiatów wazony zewsząd w mym ciele żądzę poruszy.
Lecz nie miłuję go ale wręcz w woniach. Przedtem dobędę w trochę
tej korony kłos wypachniony w nocy oddechu,
Może kolejnych kwiatów wazony zewsząd w mym ciele żądzę
poruszy. Wszelako nie mogę w doznań pospiechu.

Zapamiętania jest godny tego, że nie miłuję go owszem w woniach.
Darmowe ogłoszenia. Darmowe ogłoszenia. Darmowe ogłoszenia.
Darmowe ogłoszenia. . Darmowe ogłoszenia. kacper, potocki, wiersze, wiersz, wiersze, wiersz, wiersze,
poezje, poezje, poezje, poezje, poezje, liryka, wiersze,
poezje, poezje, liryka, wiersze, poezje, poezje,
poezje, utwór poetycki,.

Reply

Nieysa May 2, 2014 at 11:45 PM

Salam…nak tanya lagi ni…selain pening kepala..penglihatan kurang jelas..cepat lupa..saya pernah mengalami tonsil di bahagian tekak saya…sampai susah nak bernafas…pergi hospital…bagi ubat tahan..itu je…Selera makan pun kadang2 hilang…boleh saya tahu…?knapa ya..

Reply

Iecha May 6, 2014 at 11:03 PM

sy nk tanya sy pernah mengandung tahun lepas.usia kandungan sy 6 minggu sy rasa sakit bahagian peranakan /rahim.Selang beberapa hari sy keguguran..Selang 3 bulan kemudian period sy lewat 2 minggu dan bila period keluar darah yang banyak dan lama berbanding biasa.Sekarang bahagian peranakan sy rasa mencucuk-cucuk dan ngilu.sy kerap buang air kecil sehinggakan di sangka mengandung oleh teman pejabat.kenapa yer..???

Reply

ve May 14, 2014 at 7:55 PM

Assalam , saya bru brumur 18 tahn , baru baru ni, setiap kali saya mmbuang air besar , selalu berdarah , dan period saya pun hampir 2 bulan x datang , ape masalah saya agaknyer yer ?

Reply

wan emelda May 23, 2014 at 6:59 AM

askum..sya nk tnya klau d luar ovari kta terasa gatal n bdenyut2 knp yach_?sya tkut klau ada tmsuk mna2 kategori kancer..

Reply

puteri raihanee June 5, 2014 at 11:25 PM

maaf,saya ingin bertanya.jika,tidak boleh bernafas dengan biasa(pernafasan sempit) dan dada sentiasa sakit.Adakah itu tanda kanser hati?

Reply

anemtakim June 8, 2014 at 8:03 AM

Saya semasa bersama suami sy pnh jd pndarahan dan ada darah bercmpur dgn cecair..apakah punca msalah tersebut..sy jarang bersama dgn suami sbb tgl jauh..adakah perkara normal??sy tkt jika sy ada penyakit lain…tlg sy..

Reply

Runsing June 21, 2014 at 3:19 PM

Saya nak tnye.. Saya baru shj mengalami darah haid yg warnanya lain drpd sebelum ini…saya berasa hairan sebab darah haid saya tidak berbau dan warnanya mcm coklat pekat bukan merah pekat … Tolong bantu saya…

Reply

hanni June 24, 2014 at 12:45 AM

salam.sy ade terbaca masalah awak.sy terpanggil utk kongsi. sbb sy pernah mengalami masalah sama.
pertama skali awak kena p check doktor dan buat pap smear.
kedua sy rasa darah period awak mungkin xkluar habis sewktu period sbb tu awak bsama ia akan kua.
saya beli pad herba avail dan guna skrg ni dah 4 bulan sy dh bebas tanpa sebarang masalah.darah kua lancar dan byk masa period.sy bukan nk jual produk sbb sy bukan penjual pon.tp mungkin awak leh cuba.cari la pad tu kat mana2 kedai jamu.insya allah kalau awak xde pape penyakit lain masalah awak akan hilang, mcm saya!!! skrg sy dh happy balik lepas ada masalah tu berbulan2 lamanya pas bsama ade kua darah.sy faham masalah awak.
x rugi pun cuba kan.sy harap awak sihat2 pasni.

Reply

Muhd Syahriezan July 1, 2014 at 1:36 AM

Saya Muhd Syahriezan Syukri…Umur 17 tahun…Tumpng Tanya…Saya sering sakit kepala pada waktu pagi,petang dan tngh malam…Kdng2 jgk saya akan loyaa bila pening teramat…terutamanya pada waktu tngh hari n tngh malam…lemah tu ada pada waktu malam shjaa…dan kdng2 jgk saya ni akan lupa sesuatu…event sdh d intkn brpa kali..saya pasti akan terlupaa…Adakh ini satu tanda2 penyakit Bara Otak…Saya mahu tahu sebelum saya ke hospital wat pemeriksaan

Reply

zuhairi July 12, 2014 at 10:42 AM

slam…sy syor kan andro plus kepada penghidap darah tinggi Andro plus menurunkan selsema..demam selsema.demam panas.sakit tekak.masalah kerosakan hati dan cirit birit.kandungan utama adalah andrografolida yang banyak di temui di daun hempedu bumi.andrografolida berupaya mrncegah pegumpulan kolestrol yang pekat dalam saluran darah ke tahap yang lebih baik berbanding minyak ikan kod sebanyak 10 kali ganda berkesan Kajian d jalankan mendapati andrografolida mengurangkan kelesuan badan.sebanyak 50 %.sakit tekak berkurang sebanyak 40% sakit otot berkurang sebanyak 48% dan pening kerana resdung berkurang sebanyak 30%.resume untuk.di jangkiti selsema 2 kali menurun selepas amal kan.andro plus..sebotol ada 140 biji kapsul harga rm65 saja dengan formula buang lemak n sejukan badan…hubungi sy..mohd zuhairi 0174687570….amat amat berkesan

Reply

ros July 16, 2014 at 6:46 PM

salam…saya nak bertanya..
sy tidak datang haid hampir 6 bulan lebih..sebelum ini saya mmg selalu mengalami haid tidak teratur seperti ini..tapi tidak pernah lagi selama ini tidak datang haid..sy pernah berjumpa dgn doktor dan memberikan sy ubat norethisterone..tp period masih tidak normal..
adakah sy mengalami sebarang komplikasi yg menyebabkan sy menjadi sebegini?adakah terdapat mana2 makanan tambahan yg boleh membantu?

Reply

siti July 17, 2014 at 12:39 PM

salam Dr
Saya ingin bertanya, anak saya mengidap penyakit Perz Jeghers Syndrom (PJS) atau polyp usus berumur 15 bulan, dan telah melakukan operation membuang polyp tersebut…alhamdulillah sekarang telah sihat. cuma soalan saya apakah rawatan saringan saya dan suami perlu lakukan, untuk mengetahui sama ada kami juga mempunyai penyakit yang sama, saya dan suami berumur dalam lingkungan 30 an, buat pengetahuan Dr kami tiada masalah dalam membuang air besar. sekian, terima kasih

Reply

fadh July 24, 2014 at 11:46 PM

salam..saya nak tanya…perut saya asyik sakit dr awal tahun 2014 lagi..tak hilang2..hari tu amal vitagen tahan siket sakit..penghadaman sye mmg agak teruk sbb najis sye selalu kaler hitam..tp skg sakit tuu makin terokk.rasa mencucuk sgt2 kat bahagian ari2..smpai kdg2 taley nk bgn n sesak nafas tahan sakit..yg paling latest vagina sye keep kuarkan lendir yg sye tataw ap punca dye..all the time..smpai sye rasa tak selesa n dye rasa mcm berdenyut2..bole bantu saya..apa punca sume nie jadi n apa yg sye kne buat untuk atasi nie..

Reply

emi August 14, 2014 at 6:20 PM

Assalammualaikum. Kalau kita terlupa sesuatu yg baru berlaku beberapa minit yg lepas atau beberapa jam lepas, rambut tumbuh uban walaupun umur masih muda, kepala pening secara mengejut seperti dicucuk jarum walaupun cuma beberapa minit saja, penglihatan mata semakin teruk, cepat silau, dan berat badan tak stabil bermaksud apa? Adakah mempunyai penyakit yg merbahaya?

Reply

emi August 14, 2014 at 6:23 PM

Lagi satu, kadang-2 baru melakukan kerja yg kurang membebankan seperti mendaki tangga, membawa barang, berjalan, bersukan dan sebagainya juga boleh menyebabkan pening kepala tiba-2. Mendengar bunyi yg bising pun begitu. Dan ianya kadang-2 mengubah mood menjadi panas baran tanpa sebab. Adakah ianya merbahaya?

Reply

emi August 14, 2014 at 6:32 PM

Tangan dan kaki saya pun mudah kebas. Tangan saya kadang-2 baru menulis nama saya sendiri sudah lenguh seperti menulis karangan yg panjang. Kaki saya kalau lepas bersukan ataupun terlalu sejuk akan sakit di bahagian lutut dan menyukarkan saya untuk melakukan kerja dan tidur. Rambut saya cepat gugur walaupun pelbagai shampoo telah saya gunakan. Badan saya cepat lelah, letih dan sakit walaupun kerja yg dilakukan sedikit. Dada saya juga kadang-2 sakit mengejut seperti tulang rusuk hendak patah

Reply

julia August 19, 2014 at 5:58 PM

Salam sy nak tya sy mengalami pendarah semasa bersama baru pertama kali,sebelum berlakunya keadaan ni sy mengalami senggugut dan tanda spt nak uzur dan tetik sy mengeras,jd sy risau boleh berikan pendp utk sy…

Reply

Leave a Comment